Sidor

onsdag 4 februari 2015

Vecka 6 2015



Jamen det där gick ju bra! En uppdatering i veckan blev på en gång till en uppdatering var tredje vecka! :D 
Ja, det har ju hänt litegrann under dess två veckor; vi har haft magsjuka alla fyra och vi har krockat bilen. Påväg till farmor på mysigt lördagsfika körde en tjej ut framför oss i en korsning och trots att Niklas både stod på bromsen och svängde så dammade vi rakt in i henne, is och snö är ju inget att leka med och nu kör jag om ännu saktare än förut. Tur faboritbilen är av mycket stål och krusiduller så vi slapp ur det hela med en blåslagen hand (Niklas) och lite skakiga ben. Bilen är fortfarande under utredning och jag är lite nervös för vad utgången blir... Tack och lov för våra fantastiska grannar som hämtade oss och bistod med hjälp under hela dagen - och gör det fortfarande. Hur ska vi någonsin kunna flytta?!








Henning och jag har börjat på babysång! Första tillfället kröp han in i mitten och satt där och klappade i händerna (och smakade på en pappas tår). Andra tillfället var han mer intresserad av att utforska omgivningen och ville inte alls sitta hos mig och sjunga. De är så olika varandra våra pojkar! Om två månader är det dags för inskolning på dagis, det ska bli spännande att se hur han ställer sig till det. Han är för övrigt så väldans kramig och kelig nu för tiden, så fort han kommer upp i famnen ska han kramas - och det är det ju ingen som har något emot. Han har gått några steg också, men verkar inte ha alltför brått att lära sig det. 

En kelpie och en kooiker är ingen
match för en cattledog :)

Smöris!











När man är ute på gården så kommer man i
jämnhöjd med fönstret till pojkarnas rum!

Den här veckan hade jag såklart lite roliga aktiviteter inplanerade men de får väl vänta tills allt är klart med hyrbil. Niklas jobbar hela helgen så jag hoppas jag kan ta mig ut till Viksjö. Den här gången ska jag ta skidorna med mig också för nu är båda hundarna friskförklarad och utan krämpor så man kan börja motionerna dem och sig själv på roligare sätt än koppelpromenader...

Inga kommentarer: