Sidor

söndag 24 augusti 2014

Skogspromenad och lyxmiddag!



Dagen började såklart med en massa bus - som varje dag. Medan jag och Niklas försöker återfå medvetandet samtidigt som vi dukar fram frukost, byter blöjor och kryssar mellan hundar och leksaker har Amos redan lagt i högsta växeln både på fart och ljudnivå. Det är inte många timmar per dygn som öron och sinne får vila nu längre :)

Och ungefär i full fart har dagen fortsatt! Jag och Amos har förutom bakat kärleksmums och chokladbollar tagit en rejäl skogspromenad med hundarna. Nog för att det blev en hel del gnäll och klagan, men större delen av vägen pratade han skavsår i öronen på mig som vanligt :) Och medan faderskapet åkte på sin träning blev vi bjuden på grillmiddag hos våra bästaste grannar! Helt otroligt vilken tur vi har som fick sådana härliga människor som grannar; hjälpsamma och generösa på alla sätt och vis!






Slammer slammer!





Typisk bild på Jura...

Ja, stövlarna är vattentäta
men det är inte byxorna...

Då och då glimtade solen till!









Vi kollade in en gigantiskt myrstack!

Och så gjorde vi det här när vi kom
hem från grannarna :D

Äntligen (!!!) sover barnen. Ja, jag tycker så. Äntligen.
Jag älskar och avgudar mina barn över allt annat på denna jord. Men det är så rysligt skönt när de somnat på kvällen. Jag får allt om oftast ingenting vettigt gjort, snarare tvärtom. Men bara det att inte behöva svara på frågor hela tiden eller ha all uppmärksamhet på någon annan är så skönt. Och ändå så ser man fram emot nästa dag så fort man lägger huvudet på kudden.

Nu tar jag tag i sista veckan, nästa måndag börjar jag jobba igen. Jag har ju hunnit ungefär... ingenting... av de projekt jag tänkt vara klara med under den här föräldraledigheten :) Otippat!

Inga kommentarer: