Sidor

lördag 8 februari 2014

I väntan på att tjockpannkakan ska bli klar...

... så kan jag ju passa på att lägga in några dagars bilder! 
Och ja, ni hörde rätt! Vi ska äta hederlig gammal tjockispankis på en lördag, uppskattat av oss alla fast både jag och Niklas egentligen inte tycker det är "riktig" mat :) Men jag modifierar receptet varje gång så mättnadskänslan håller i sig åtminstone en halvtimme längre.

Helgen är helt oplanerad sånär som på att Niklas ska träna imorgonkväll. Jag och Amos har varit och handlat idag medan pappan och Henning slumrade i soffan och sedan har jag faktiskt lagt en bra stund på hundträning utomhus så hundarna är osynliga just nu, härligt - då kan man slänga upp benen i soffan med gott samvete ikväll! Vi hoppas väl på spontanbesök av någon imorgon kanske? Det kommer finnas citronkladdkaka och kaffe efter 13:00 ... :D



 Igår sammanstrålade jag och Ingela och våra ungar och hundar i Viksjö där vi hann med både en secondbreakfast, långpromenad, lunch och sedan en visit hos "gammelmormor och gammelmorfar". Till min och Ingelas lycka bjöd mamma på köttbullar, kokt potatis, brunsås och lingonsylt - allt från grunden naturligtvis och vi åt som vi aldrig sett mat allihopa!
Det var en otroligt mysig dag och jag är så glad att jag och Ingela är mammalediga tillsammans, det kommer berika mina dagar ÄNNU mer. Och att vi dessutom kan hänga i Viksjö i tid och otid...

Ingela hade med sig Tia och Oban blev
verkligen själaglad att se henne!
Tia tyckte Jura var väldigt jobbig och det
har hon ju alldeles rätt i :)
Det är så härligt att se henne så välmående
och lycklig och även om det svider i hjärtat
av saknad ofta (fast det låtsas jag aldrig om)
så känns det ändå rätt när jag ser hur gott hon
har det - och naturligtvis när jag tänker på
att om Tia bott kvar här hade inte Jura gjort det ... 


Mobilbilder:













Mätt!

Nej nu får jag ta och rensa bordet (mitt nya fina matbord som jag är så glad i!) så vi kan äta denna kulinariska upplevelse kallad middag...

1 kommentar:

Anonym sa...

Alltid lika fina bilder. Men vem är det ni far och besöker i Viksjö i tid och otid och inte tittar in här hos barnens favorit Mormor och Morfar?
Sköt om och kram på er.