Sidor

söndag 12 januari 2014

Som en söndag ska vara!

Igår lördag var vi på min mosters 50-årskalas; läcker buffé, gudomligt efterrättsbord och trivsel i släktens sällskap! Idag har vi varit bakis allihopa - även fast ingen av oss drack en droppe :) Vi tog lång sovmorgon och åt gofrukost i vardagsrumssoffan och sedan har det bara varit vanligt "söndagsstök" med lite städning, eldning och skottning. Vi har hyfsat med lä från snålblåsten på gården så vi kunde vara ute en stund och stöka på, men att promenera med pulka var idag inte aktuellt - det resulterar bara i en iskall unge och svettig morsa! 

Veckan som kommer är fullbokad - smart va? På lördag "går tiden ut" för bebis så det är ju så himla mycket jag ska hinna innan det, men viktigast är min klipp -och ögonbrynstid på onsdag, haha! 
Vi får väl se vad knodden och kroppen bestämmer sig för, än så länge så är det väääldigt stillsamt och inte speciellt många tecken på att det närmar sig. Men jag mår som sagt bättre nu än jag gjort på mycket länge och även om jag längtar ihjäl mig efter att äga min egen kropp igen så känner jag mig inte lika otålig att göra det ...




























Vi kommer avsluta den här lata söndagen som sig bör; tacos och kanske en bra film!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det såg verkligen ut att ha varit en trots kylan härlig dag. Amos röda kinder och glada ansikte är inte att ta miste på. Inte heller hundarnas framfart i snön ser annat än glatt ut. Tacosen kan jag avstå!
Haä gûtt å skötom!
Inget är som väntans tider.