Sidor

lördag 25 januari 2014

Lycka är en hög med ungar!

Dagarna går ju i rasande fart och Henning är snart två veckor gammal! Va?! Det är alltså tolv dagar sedan de höll upp honom ovanför skynket och vi fick se vem den livlige lille parveln var. Konstigt nog är han inte alls den personlighet jag hade väntat mig med tanke på hur vild och rörlig han var i magen - nu sover, äter och skiter han dagarna i ända med ett litet knorr emellanåt. Världens snällaste unge... 
Amos har förstått nu att den lille är här för att stanna och vill gärna hålla i honom :) Han kallar honom fortfarande för "Klenning" och Hedda och Lowa och ibland också "Lilleman"!
Än så länge gör vi inte många knop på dagarna; kliver upp relativt sent och har väl en, max två, aktiviteter per dag, skööönt. Svärmor är kvar och pysslar om oss och Amos härjar med henne som den lilla snorunge han är :) 






Världens bästa farmor!

Myser tillsammans innan läggdags!

Hjärta!

Tur man har hjälp med att träna hundarna ...


Hoppas på lite mildare väder imorgon! Jag har äntligen kommit mig ut nu några dagar, men jag är inte riktigt bekväm än med att lämna lillen med någon annan någon längre tid. Han äter liksom lite oregelbundet och sådär... Känns som om jag inte lärt känna honom tillräckligt än. Men nu när mjölkproduktionen går på högvarv kan man ju börja pumpa ur tack och lov, och inte behöva panikspringa hem om han helt plötsligt håller på att svälta ihjäl :) 




Tomtefar?



Lilla fröken gillar platser
vid elementen :)

Nu ska jag ta och slarva ihop några semlor, mumma!

Inga kommentarer: