Sidor

tisdag 7 januari 2014

Ett näpet litet modelejon!

Men nu är det väl ändå slut på röda dagar hit och dit! Dags att ta tag i sötsaksätandet, sovmornarna och ledighetslunken. Jag mår jättebra och känner att det är inte hela världen om bebis inte vill komma ut idag - även om det skulle vara det bästa förstås :) Underlaget är ju inte det roligaste men nu har jag hört det ryktas om snö och kalla grader till helgen, det skulle vara underbart! Att kunna dra en pulka kommer bli så himla mycket bättre både för barn och hundar! Och mammor. Och mammors väninnor så de slipper bogsera omkring på henne :)

Idag aktiverade vi oss genom att åka in till city (faktiskt!) och gå på Kulturmagasinet och en leksaksaffär där Amos fick handla lite julklappar från farfar och Eva. Vi kom hem med ett Brio-tåg som går på batteri, något han blev stormförtjust i när vi var på kalas hos Thilde igår! Lyckat! Tyvärr var den naturligtvis trasig när vi kom hem så det var bara att slänga sig i bilen och åka ner på Birsta och byta. Nu kör han den för fullt :)










Hittade en gammal favorit jag!

Nöjd kille med sitt tåg!
Tack farfar och Eva!

Lilleman gjorde en vurpa rakt in
i vardagsrummet imorse med
 munnen före, alla tänder intakta
tack och lov!



Vecka 38!

Veckan som kommer innehåller läkar -och barnmorsebesök, dagis för småbeningen och femtioårsbaluns... Vi har alltså inte tråkigt en sekund :)  

"Rooaarr, jag heter tiger!"
:)


1 kommentar:

Anonym sa...

Dagen har varit grå och trist och spännande när vi fick veta om mormor. Skönt då att se bilderna med glada Amos Nu känns det bättre även för mig att gå till kojs!
Ha det gott och sköt om!
Offan!