Sidor

måndag 16 december 2013

Malandsbagar'n!

Som i de flesta hem och hushåll runt jul så bakas det en massa! Våran superseriösa tvåöring får naturligtvis vara med och hjälpa till, just för att han inte slamsar utan verkligen vill göra "som man ska". 
Imorgonbittida sexåtretti cirkus anländer Linnéa och hennes familj så jag har bakat lite onyttigt frukostbröd nu ikväll, gissa vem som hjälpte till :) Dock somnade han som en sten på soffan efter kvällstoaletten då vi först åkte pulka efter Oban en timme och sedan hade grannpojken på besök efter middagen. 
Farmor och Amos har bakat mormor
Louise's segkakor. De blev
såklart jättegoda!

Amos håller koll på grannarna som skottar
och Jura håller koll på det som ramlar
från diskbänken ...

Chokladbollar in the making...





Vi har nu gått in i graviditetsvecka 35 och det är 33 dagar kvar. Jag är tjyvtjock, grinig och otålig :)

2 kommentarer:

storasyster sa...

Det skulle behövas en bagare i Viksjö -flytta hit vettja! Har hört ryktas att grannhuset är ledigt... ;)

Anonym sa...

Det ser bra ut både bagare och bröd men jag skulle vilja att jag också fick ta del av doften. Jag är snorig och mycket tung i huvudet. Hoppas det hinner gå över innan julaftonen.
Sköt om er och var försiktig i halkan.
Offan.