Sidor

onsdag 25 december 2013

Jul i vårt hus!

Morfar hade fixat en alldeles lagom liten gran till Malandsvägen som jag och Amos klädde kvällen innan julafton. Så nu doftar det underbart här hemma! :)
Julafton tillbringade vi i Viksjö hos mina föräldrar, tillsammans med "gammoffan" och "gammommen", lillebror och ena systern med familj. Dagen till ära var jag ett kolli av trötthet, slut inifrån och ut och kände mig nästan likgiltig. Till råga på allt så har Amos fått ögoninflammation och är inte alls på topp... Jag hoppas det snart är på bättringsvägen för sjuka barn är det värsta jag vet, vår lille skrutt. 
Aftonen var ju iallafall sådär julmysig som jag hoppats på såklart och om ungarna var trötta så var mormor superpigg - hon får omkring som ett torrt skinn och fixade och donade och servade oss alla med mat samtidigt som hon kramade på barn och barnbarn! Undrar lite hur mycket solstråle hon var imorse då hon sjöng på julottan och sedan jobbade en arbetsdag? ;)
Morfar sa att han skulle ligga på soffan hela dagen eftersom huset blev tomt då alla åkt på kvällen, men vi vet nog alla att han hittar något att göra. Alla gånger!



Pigga ungar ;)

Nyvaken Amos som kastades
in i julklappsutdelningen :)



Som sagt, på topp ...



Om jag var trött igår och inte orkade röra ett finger så var jag iallafall desto effektivare idag! Förutom att handla, betala räkningarna, tvätta, laga mat och promenera (och träna på promenaden!) med hundarna så har jag sorterat Amos leksaker och städat hans rum + släpat fram spjälsängen. Jag höll inte på att ta mig upp ur sängen då jag läst godnattsaga för Amos, så stel i bäckenet blev jag. Bra! Kanske morgondagens städning sätter igång någonting *hoppas, hoppas* Fast jag har inte packat BB-väskan än! Imorgon ... 


Någon är rysligt nöjd över sin supermjuka
fina morgonrock!



Nu ska jag och mannen njuta av lite kvällsfika innan vi skiljs åt för natten. Jag ska hålla ett öga på sonen som sover som en kratta och har det besvärligt med både ögonen och febern... Bättre imorgon hoppas vi!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag gläds över de sista rapporterna att Amos är "bak on the track"Vi ser alla fram mot morgondagen.
Haä å sköt om!
Offan!