Sidor

måndag 2 december 2013

Huserat i Viksjö igen ...

Niklas har haft jobbhelg så jag och Amos och hundarna har hängt i Älandsbro och Viksjö ääända tills idag! På lördagen bakade vi pepparkakor med alla syskonbarnen och hade det väldigt gemytligt, och i söndags hade Karin kalas då hon faktiskt fyller fyra år imorgon, stora jäntan!
Jag har tack och lov blivit beviljad gravidpenning och behöver nu inte gå tillbaka till jobbet förrän om flera, flera månader :) Lite sorgsen över det är jag ju också, särskilt med tanke på alla planer som snart ska dagas för Drakborgen och att jag inte kommer få vara en del av det... Men samtidigt känner jag att ju närmare vi kommer förlossningen ju mindre plats tar andra tankar och känslor - helt naturligt förmodligen alltså :)









I lördags gick vi in i vecka 33 och har då alltså 7 veckor kvar av graviditeten (nej, inte en DAG över tiden!!) och nu har jag fått erfara hur förvärkar känns. Med Amos så hade jag ett par sammandragningar på sin höjd - men nu hade jag känningar hela fredageftermiddag och kväll och så lite sporadiskt under helgen. Intressant.

1 kommentar:

Anonym sa...

Idalisa vill göra allt som Karin gör men av handgreppen och ansiktsuttrycket har hon lång väg till Karins status fortfarande av rutschkana bilderna att döma.
Amos har ju den sanna upptäckar glädjen och nyfiken blicken i sitt ansikte.
Än en gång fina bilder med liv och glädje i.
Sköt om och ä rädd om er!