Sidor

söndag 8 december 2013

Årets inomhuspicknick & "Gammel"-morfar 90 år!

Ännu en helg till ända!
Igår var det en fullbokad dag minsann och som vanligt var jag och Amos uppe med tuppen (som i dessa tider är ca 7:30) :) Efter frukost fick jag äntligen ta tag i skottning av gården och greja en stund med hundarna innan vi drog till Nordichallen på den årliga inomhuspicknicken. Det var lika rolig tillställning som förra året, sämre musik dock och lite snålt med fikautbudet, jag hade tänkt att man kunde passa på att köpa fika där för att sponsra men det fanns korv med bröd och en trave pepparkakor - inte direkt föda för en höggravid som inte ätit sedan klockan sju...

Sedan var det bara att åka hem för att aktivera hundarna en stund till innan vi svidade om för att sammanstråla med släkten på Toppstugan i Härnösand och fira min älskade morfar som fyller 90 år (!!!) i dagarna. Det var en mysig tillställning och timmarna flög, vi var inte hemma förrän närmare elva på kvällen. 


Amos är väldigt intresserad av grannen Micke
som skottar snö med slungan- men han har
alltid tid att hjälpa mamma skaka grädde till
pankisarna :)







Sockersöta Simone var också där!

Morfar fick en canvastavla på en del av oss
ungar (tyvärr hade ju inte alla möjlighet att vara med)
bland annat ...

Hedda myser hos morfar ...

Jag är inte alls vän med kameran för tillfället och undrar om jag håller på att bli blind för jag lyckas alltid få fokus på annat än objekten... SUCK!

Och Amos myser hos pappa ...

Galenskapet går i släkten ...

"Lille" bror Jon & morfar!

Jag är så glad i min familj ( det har jag visst sagt förr?) - ingift som ogift :)

Hundarna har fått en långpromenad, tvätten är hängd och middagen är intagen så det är bara resten av söndagsgörat kvar; planera veckan och pyssla lite med klappar innan jag landar i soffan till Solsidan och inte ämnar kliva opp därifrån förrän kvällskissning och läggdags!

Inga kommentarer: