Sidor

onsdag 20 november 2013

Slut på fem dagars ledighet ...

Nu har jag varit ledig i fem dagar i sträck vilket har gjort mycket gott för min kropp! Förra veckan somnade jag senast nio på kvällarna och gick omkring som i en dimma, nu känner jag mig mycket piggare och har snäppet längre tålamod (men inte överdrivet ;)) Jag har bestämt mig för att ta ut föräldrapenning på mina monsterpasshelger innan/om inte jag får havandeskapspenningen godkänd, det är helt enkelt inte värt att ha så ont och vara en sådan levandedöd efter de långa passen ...

Idag har jag äntligen fått fingrarna ur och gjort en krans till dörren som jag tänkt så länge efter att ha blivit inspirerad av många fina bilder på internet - men det var lättare sagt än gjort och det är en skev och halvtråkig krans som får pryda ytterdörren :D







Vi var över till grannarna på lite playdate på förmiddagen och Amos däckade i soffan efter det :)


Zzz ... Gullunge!

Och då han och hundarna sov så kunde jag krympplasta igen -  så elräkningen av att slå av och på ugnen kommer väl vara skyhög nästa månad. Men kul är det och några julklappar börjar ta form i skallen.

In the making ...

Tyvärr skar jag för långt så benet
gick av :(

Amos feber verkar nu vara i schack igen efter en vecka med upp -och nergångar och han är pigg och glad och äter och pratar som förut :) Sover lite mer men det är inget jag klagar på; äta och sova mår man bra av. Ikväll har han varit hos favorit-Uffe och resten av familjen medan Niklas jobbade och jag var onsdagsinstruktör, imorgon ska han vara där igen efter dagis - och han älskar det verkligen! Så skönt!

Inga kommentarer: