Sidor

söndag 15 september 2013

Mammavecka!

Mannen i huset har lämnat oss i en vecka för att jobba mer norrut så Amos kommer få hänga med morsan vareviga dag! :) Vi har ju gjort det förr så det ska väl gå bra. På fredagkväll kommer Niklas hem och på lördagsmorgon åker vi söderut för Svenska Freestylehundklubbens invigning och för att titta på Kennel Working Mates C-kull. Usch, sådana mardrömmar jag har drömt om den hundvalpen de senaste nätterna... Att den är helt hemsk på alla sätt och vis. Det är väl för att jag är så nervös för att den inte ska "motsvara mina förväntningar", att jag tagit mig vatten över huvudet och att jag inte ska kunna ta fram dennes kvalitéer och bara jämföra med Obelibob hela tiden. Jag har ändå valt att låta Tia flytta (till världens bästa hem men ändå!) för att en tävlingshund som gillar att träna och tävla lika mycket som jag och Oban ska få plats... Tiden får visa...

I helgen har vi varit i Viksjö och hjälpt till med mina morföräldrars flytt från huset till ett serviceboende och hela tjocka släkten var där! Supermysigt!
När jag och Amos lämnat av pappan på hans jobb åkte vi hem och badade, eldade och myste i soffan! Nu sover han och Oban som stockar och jag ska fläta klart några kamptrossar till helgens tävlingar framför dumburken med en kopp te :)











1 kommentar:

Anonym sa...

Hörtårä om du tytje dä bli långdrejet. Vi se ju ut å fo behållä blötvärä na tag tell.
Fina bilder men lite mager text, tycker jag då.
Sköt om och lev väl!
Offan!