Sidor

tisdag 16 april 2013

Trettonde/fjortonde april tvåtusentretton...

I helgen jobbade Niklas vid norska gränsen så jag och Amos åkte upp till Viksj för att spendera helgen där med mina föräldrar och systrar. Jag hade tänkt att jag skulle åka in och tävla rallylydnad på lördagen medan Amos var hos familjen, men på fredagnatt började han kräkas (något som jag väntat på sedan torsdagkväll egentligen) och när jag vaknade efter tre timmars "sömn" så hade jag taggtråd i halsen och snor fulla skallen. Det kommer fler tillfällen heter det ju... 
Så då har Amos haft sin fjärde magsjuka bara i år och jag har varit mer sjuk sedan oktober än vad jag tidigare varit i hela mitt liv. Typ. 
Förutom sjukstugan då var det en jättehärlig helg såklart med promenad i varm sol, god mat, gott vara ilag och kel med diverse djur. 

Det tar ju lite tid för pojken att bli pigg och rask igen så vi får ta några lugna dagar, tack och lov är Niklas ledig hela veckan så de kan vara tillsammans. 
Men nu ska jag försöka sparka igång den här dagen!


Puss på dig matte!


Mamma Get



Fem minuter träning per dag skulle
räcka för att lära de här små rackarna
att slå kulleryttor på kommando!
Hade jag bott närmre hade jag klicker-
tränat dem :)

Kusiner på rad; Karin, Junie & Amos!


Det är spännande i stallet!

Oban måste som vanligt tjusas lite
med hästarna när vi hälsar på.
Och de verkar vara lika nyfikna på honom!








Lunch på altanen i solen...

Tuppen och hans hönor spatserar
fritt på gården...



Jag och Ingela har fått varsitt giftfritt lammskinn av mamma och pappas vän Kenneth, så vi bakade några kladdkakemuffins och åkte upp till honom i söndags för att tacka. Han har höns och getter och tre hundar, varav en bara är fyra veckor :) Dom är av rasen Griffon Petit Brabancon och något av det fulsötaste jag sett, hua! Den lilla tikvalpen var faktiskt jättetrevlig, framåt och social och hur lugn som helst när man tog upp henne. Junie fick döpa henne till Vilda, vilket egentligen är ganska opassande :D





Den stolta fadern! :)


2 kommentarer:

Anonym sa...

Getter är söta hundvalpar likaså men sötast är barnen ändå. Sådäså!
Våren är nu kommen och med den småfåglar och naturliv.
Sköt om och ta väl vara på er.
Offan!

Anonym sa...

each time i used to read smaller posts which as well clear
their motive, and that is also happening with this
article which I am reading at this place.

my web-site: http://www.purevolume.com/