Sidor

torsdag 17 januari 2013

Mobilbilder!

Snacka om att det går mot ljusare tider! Och nu den senaste veckan har ju solen strålat och det är inte helt fel, även om det är tjugo minus :)
Vardagen rullar på här hemma och jag och Amos tillbringar mycket tid med och hos min familj, då jag börjar tröttna rejält på ensamheten här hemma. Med mitt nya schema känns det som jag är ledig var och varannan dag också, lyxigt! Sen i lördags har Amos dragits med en rejäl förkylning med ihållande feber och slemmig hosta, nu är han dock pigg som en mört och vi kan hitta på aktiviteter igen. Niklas kommer inte hem förrän första helgen i februari och kommer vara från sin familj i fem veckor, stackarn!

Kameran ligger mest hemma den här årstiden men mobilen är ju med och trots att det blir skräpiga bilder är det ju bättre än ingenting! :)


På promenad med vilddjuren på läggdan...







Nikki & Oban


Linnea - det trogna promenadsällskapet.

Mycket inomhusträning blir det!





Snyggingen!






Puss!

Det har blivit många långa vilostunder
i soffan de här dagarna...


Lunch i bilen!



Knasiga ungar :)




Den här bilden togs idag då Amos sov
vansinniga 4,5 timmar mitt på dagen!!

Lilleman utvecklas med stormsteg och senast igår visade det sig att han lärt sig säga klocka, dock vet vi inte vem som lärt honom :) Han har nu ett gediget ordförråd: Klocka, Nalle Puh, vovve, varmt, tutte, kisse, mamma, pappa, bil (brumbrum) m.m. Samt att han kan peka på de flesta kroppsdelar; arm, näsa, mun, kind, knäskål, tumme, fot, snoppen, panna, haka, näsa och öra. Och så kan han hur djuren låter; hund, katt, gris, får, lejon, elefant, apa, häst , hund, tupp, höna. Är han inte fantastisk så säg! :)

Inga kommentarer: