Sidor

måndag 15 oktober 2012

Hundigt värre igen!

Ja, men vilken helg!
Helène har varit uppe i över två veckor och åker tåget hem mot Enköping imorgon mitt på dagen. Det är inte utan att man har separationsångest! Visst att jag blir ensam med Amos och mister min barnvakt, det kan jag inte förneka, men också för att det blir så olidligt tomt! Hon är ju världens varmaste och omtänksammaste som fixar och donar och bara sprider massa kärlek här hemma till oss alla tre. 
Men - jag får se det positiva i det att jag måste fånga dagen och lita till mig själv igen för att allt ska gå ihop! 


Tia & Tuva sov en natt hos oss förra veckan
och morgonpromenaden blir på en gång
mycket vildare än vanligt ;)


Tia & Oban var som vanligt väldigt glada att se varandra!
Den här bilden pryder något hörn på Kelpieklubbens hemsida -
just för att den är så "kelpig" = slem och vitögon :)





Gissa vem som badade lerbad som vanligt ...


 I helgen tävlade jag och Oban lydnadsklass 1 på Sundsvalls BK, vår femte tävling i den klassen! Första tävlingen var förra hösten då jag ville testa honom i tävlingssituation, vi fick ett tredjepris och jag var nöjd med vår prestation. Andra tävlingen hade jag ambitionen att ta förstapris men då satte han sig på platsliggningen och vi fick 157 poäng, snöpligt då förstapris är 160 :) Dom andra två tävlingarna klev han helt sonika upp på grund av osäkerhet och då bestämde jag mig för att nästa gång jag tävlar ska det inte vara några tvivel, jag ska kunna lita på att han ligger kvar! Och det gjorde han i söndags, trots svampig plan och duggregn! :D
Tack vare att platsliggningen äntligen höll slutade vi på 192,5 poäng av 200 och kan nu lämna den här tråkiga klassen bakom oss! :)

Domarprotokoll:
(dk betyder dubbelkommando)

Platsliggande 10 (tjohooo!)

Tandvisning 10 (helt otroligt att han satt kvar och inte hånglade upp domaren!)

Linförighet 8,5 - dk, nosar, dk (jag trodde vi skulle få en sjua, han kändes inte alls med och på slutet röt jag i duktigt för att kanske lyckas samla ihop honom litegrann inför nästa moment, därav dk:na)

Läggande under gång 9,5 aningen segt (och snett! Men det kanske inte spelar någon roll? :O )

Inkallande 10

Ställande under gång 10

Apportering 9,5 positionsbyte (Linnea och Malin som var åskådare sa att jag gav apporten för högt upp så han var tvungen att lätta på rumpan lite!)

Hopp över hinder 10

Helhetsintryck 10

Jag är mest glad över de två första tiorna och tian på helhetsintrycket! Det glädjer mig att även domaren tyckte att vi jobbade bra ihop, det är ju det hela saken handlar om. Den lille svarte djävulen är en fröjd att både träna och tävla med! Han kan nå hur långt som helst, det är hos mig det kommer brista isåfall. 

Sen att jag höll på att få oss diskade är en annan historia ... ;)





Puss på dig, vad duktig du var!

Det var dåligt med bilder på Amos i det här inlägget, även om han upptar mesta av in vakna (och halvsovandes) tid! Just idag har han naturligtvis smittats av dagisbaciller och snorar från alla håll och kanter och är precis som sin mor otroligt gnällig när febern slår till ;)
Idag började jag ju jobba igen "på riktigt" och som tur var är ju Helène kvar så jag slapp vabba, det hade inte alls känts bra. Imorgon är vi lediga och ska vinka av farmor så jag hoppas han är frisk nog att gå en liten stund på dagis på onsdag. Det är så skönt att jobba igen, få ta annat slags ansvar, skapa och vara lite kreativ!

2 kommentarer:

Linnea sa...

Grattis till det jättefina resultatet med Oban!! Gud vad roligt!

Anonym sa...

Du klarar det alldeles utmärkt min raring!!!