Sidor

torsdag 27 september 2012

Uteväder, veckomiddag & hundträning!

I arla morgontimma regnade det och det drog ju ner humöret avsevärt. Så fort det blev uppehåll så bäddade jag ner pojk i vagnen och med hunden i snöret gjorde vi Maland runt. När vi kom tillbaka en timme senare lyste solen så gott - och den stannade visst hela dagen :)

Vi har förutom plockat äpplen, plommon och rödvinbär från den alldeles egna trädgården - varit på den sedvanliga veckomiddagen hos Backlund/Nilsson. Det är helt underbart att sitta mitt i deras kaos och höra på barnen och se Amos fascinerat följa dem med blicken! Man blir varm och lite knäsvag av kärlek och tacksamhet. Jag längtar ofantligt mycket tills vi är några till i den redan perfekta lilla familjen, barn och djur är livet tycker jag! 

Resten av kvällens skymningstimmar hängde vi på Timrå BHK för lite hundträning. Jag är mycket nöjd med dagens pass och speciellt spåret som Hanna var gullig och la åt Obelibob, han klev över alla godisbitar och fixade tre terrängbyten utan någon större tvekan. Nu ligger han däckad i soffan :)


Idalisa var förbi en sväng igår och
testade Amos leksaker :)


Hon provade även hans mat -
men det var inte lika populärt :)




















Puss på dig nallen!


Dyra leksaker är att slänga pengar i sjön!
Det går lika bra med en dygnsgammal gurkbit
som hittats under vardagsrumsbordet :) 
Den vårdades ömt (mycket svårt att krypa med)
i över en timme!! :D

Imorgon kommer pappsen hem!! Vi längtar så!

Inga kommentarer: