Sidor

lördag 29 september 2012

Träning på SBK, lunchsällskap & ensam hemmakväll ...

Igår hämtade vi pappa Niklas på Midlanda vid nio på kvällen. Amos ögon gick i kors av trötthet och han verkade nästintill likgiltig till Niklas, men det släppte när vi kom hem och han fick mysa i famnen innan han somnade. Jag vet dock inte vem av dem som var mest nöjd! :)

Morgonen fick bli slö och pyamasklädd fram till mittpådan. Eftersom Niklas blivit bjuden på femtioårskalajs tog vi den lyxiga middagsmaten till lunch istället och det räckte till och med till mormor och morfar som kom förbi då de gjort ärenden i Birsta. Vi åkte också ner en sväng och rantade runt i jakt på Rock'N'Roll-T-shirt till kvällens fest och en miniroller till mig så jag kan slutföra projekt halluppiffning någongång. Just den här veckan verkar jag befinna mig i ett kreativt flow och har som vanligt då stora och små projekt på gång som jag helt plötsligt får svårt att genomföra. Nu har jag lovat mig själv att ta en sak i taget och försöka göra det bra istället :)

För att verkligen njuta av att det var fredag igår möttes vi några stycken på Sundsvalls BK för hundträning:

Paus i träningen är viktigt!


Speedo-Kyra på språng!


Bekymrade Ellen lät sig charmas av Amos tillsist :)


Nu gäller det att jag får börja ha lite koll på pojken
som gärna strosar iväg på egna äventyr.
Han höll på att stå på huvudet ner i gyttjediket
mer än en gång!


Jag tycker då våra träningskompisar har otroligt tålamod
med oss som drar med våra ungar, aldrig någon som klagar
utan de hjälper till med att roa och passa och charma!


Robbans Neo platsligger ...


Hannas Yrsa som idag gjorde världens fel-
bedömning och kraschade rakt in i hindret.
Jag och "den andra Hanna" :) stod helt chockade,
tur att hennes matte hade sinnesnärvaro
att springa fram. Inte ett endaste knyst
sa hunden heller fast det var en rejäl smäll
så det sjöng i plankorna!


Amos demonstrerar hur Yrsa gjorde ;)


Det känns också som om jag börjar få lite ny energi i träningen. Matfors har ju klubbmästerskap den 20:e oktober som egentligen är min jobbhelg, men jag har ändå inte fått tag i någon barnvakt så jag hoppas verkligen få byta den dagen på någon sätt. Iallafall så anmälde jag Oban så vi tränar plats hårt nu :) 
Jag har till och med sådan träningsinspiration att jag pusslat och pysslat ihop ett klass 1-program i HtM och ett i freestyle. Nu knåpar jag på ett klass 2 till Pixie men orken tröt så jag får fortsätta imorgonkväll.
Älskade N åker inte förrän vid fem imorgon eftermiddag så jag hoppas jag hinner med att lägga ett spår och jogga lite i skogen med Uglybob!



Gokväll!

Inga kommentarer: