Sidor

måndag 17 september 2012

Bilder från vår dag...

Idag slocknade jag, Amos och Morfarn i soffan på förmiddagen - regnet smattrade utanför och med hot från väderkartan om storm kände vi oss inte så inspirerad att gå ut. Men efter lunch klarnade det upp så vi traskade över till andra sidan ån och gjorde besök hos mormorsmor och mormors far samt Magnus, Karin och Idalisa. Jag och hundarna avslutade kvällen med en cykeltur längst grusvägen och såhär på landet glömmer man liksom bort att det inte finns gatlysen. Jag kom tillbaka precis i rättan tid innan det blev becksvart! Och jag som är hyfsat mörkrädd - för att inte tala om skrajpåsen Oban :)




"Fusinerna" (som Freja säger) Idalisa & Amos ...


Virvelvinden Karin spexar!




Amos gömmer grejor under duken för min morfar ...




Nu är klockan sena natta igen. Jag hoppas jag får sova fler timmar i sträck än den föregående natten, men det känns osäkert med en ettåring som far omkring som en karusell - sen också en katt som vräker ut sig och tar plats som om han vore sultan. Men sanningen är ju att jag inte alls vill byta ut det ;)



Ps --> Det är inte så att pojken är otvättad, märket på hans kind är en såkallad "klätterskada" :D

1 kommentar:

Linnea sa...

Åh vad mysigt ni ser ut att ha det! Saknar också att "bo på landet" det är en speciell känsla, även om "mitt land" inte är lika mycket ute på landet som ditt :)
Jag tänkte på det du skrev om att sakna ÄNiklas nu när han ska vara bort och hur löjligt det är, jag vet precis hur du menar! Jag tycker det är skit bara bär jag jobbar dag och Jonas natt, håller på och dö när man går i sin ensamhet i det tomma huset. Nåja hundarna tar ju upp sin beskärda del förstås :) Q och Sam har hittat varann så det funkar fint!
Ha det så bra så höras vi snart!
MAssor med kramar!