Sidor

måndag 23 juli 2012

Viksjö & Rotsjö Gård

I helgen var vi i Viksjö för att umgås och ta reda på det sista av vedhögen. Min svåger Jimmy har sett till att allt blivit uppkapat och sedan har vi andra med tummen mitt i handen kärrat och travat :) Jag gjorde bara en yttepyttedel i jämförelse med de andra och dessutom travade jag veden snett och med för stora mellanrum - men man lär så länge man lever! ;)


Vi blev alla barn med respektive och alla barnbarn
 = fjorton personer, en katt och fyra hundar :)


Det är jobbigt för Morfar att inte kunna förklara för de små
att han inte kan bära på dem just nu ...
Men i den takten som han tillfrisknar är det
inte långt borta. Men visst - man är inte van att se
världens starkaste Pappa Sören vara lite
krokig och frusen!


Idalisa! 


Mmm ... efterrätt!


Jag, Junie, Karin & Amos tog en promenad ner till sjön
med hundarna för att gunga och bada.
Bryggan var dock redan upptagen av ett gäng
karlar och deras feta labrador - jag skojar inte
när jag säger att hon var en halvmeter bred över ryggen!! :(
Varför ska folk ha sina hundar så feta?!!




Promenad genom Stugbyn upp till "gammelmormor"
och "gammelmorfar"... I deras gamla lada gjorde
jag massor med fynd! Ett jättefint gammalt
bord som kommer passa perfekt ute på altanen,
ett takskåp (?) anno 1800-tal som ska slipas
och målas om och en sockerlåda :D
Dessutom fanns det massor av fönster som jag ska
ta reda på och bara jag hittar några billiga pallkragar
har jag mig finfina växthus!

På söndagen åkte vi till Rotsjö Gård... (http://www.rotsjogard.se/Rotsjo_Gard/Valkommen.html)
... för att äta och köpa fina ostar, fika och klappa på djur! Ett mycket trevligt besök och Amos uppskattar visst djur lika mycket som jag!







Lilla bocken Bruse...

"Pillepille" som Junie säger om killing :)






Jag önskar vi hade haft en bättre bild på bocken Viktor,
han är jättevacker!





Nybakta lufsor ...


... och äppel/hjortonté...

Jag fick en fin bildserie på dessa två getter!

"Vad vill du? Muckar du?"


"Nähähähä, du ville kela..."


"Pusspuss mellan ögonen!"


"Och kraaaaaaaaaaam!"




Tack för en härlig helg (som vanligt)!

Inga kommentarer: