Sidor

torsdag 5 juli 2012

Jag vill det och det och det och det ...

Tid.
Det är lite av en bristvara i mitt liv just nu. Eller ja - allt är ju vad man gör det till såklart, men jag är så trött att jag inte orkar använda den lilla tid jag har över till max. Fast å andra sidan - sitta på trädäcket i en ljum kvällssol med sin lilla familj är väl att använda sin dyrbara tid till max? :)


Jag har lagt ut detta kort mot Niklas vilja - hähä!


Karl Amos Ludvig utvecklas i rasande fart! 
Han är fortfarande inte den rörligaste bebisen i vår vänskapskrets, men jag tycker han är hiskeligt smart! ;) Han gör alla rörelser i "Imse Vimse Spindel" och en del ur andra småsånger, han kan peka ut magen och munnen och pappa och lampa och ibland vovve :)
Jag ser verkligen fram emot att vara hemma hela september igen och jag ska utnyttja den tiden med min fina lilla människa till MAX!


Pillepill ...


In med smörgåsen! :)


Klättra på ALLT!


Min stackars gård ... utanför dörren står det
halvvissna blommor och slyn håller på att äta
upp vår gräsmatta, altantaket är fortfarande
inte bytt och halva rönnen har dött ...
Jag gillar det INTE! :(


Det är synd om den lille lakritsvargen. Troligen lyckades han skada sig i tisdags då vi var ut till Stöde Vallgård, inte så konstigt då han gjorde kulleryttor, saltomortaler och magplask under, över och in i dessa breda cementklossar till tackor. Vi märkte inget av hans hälta under resten av kvällen här hemma, utan det var morgonen efter han stelbent linkade efter mig i min morgonritual. Nu är han ordinerad koppelpromenader och vila ett tag vilket varken han eller jag uppskattar... Men han är faktiskt snäppet stillsammare än vanligt så helt oberörd är han inte. Min lilla krigare! Det är helt vansinnigt vilken kärlek jag känner till den hunden - med all sin okuvliga energi, trofasthet och livsglädje är han mitt livs läromästare och i mina ögon en förebild för sin ras!




Bara en dag kvar till helg!
Känns superlyxigt att få vara ledig varje helg nu ett tag framöver, då jag "sommarjobbar" på annat ställe. Imorgon är det dessutom kortdag och sedan väntar en helg i kalasets tecken då det är ett helt år sedan då vi två blev vi tre och man fick se världen från ett helt annat perspektiv!

2 kommentarer:

Rudeborna sa...

Alla barn utvecklar olika saker vid olika ålder. Förmodligen kommer han börja prata tidigt, eller vara smart med pussel och såna saker. De kan inte utveckla allt samtidigt :) Vincent kör mkt rörelser och har absolut inte tid med sånger. Det är roligt att se hur de utvecklas, alla på sitt eget sätt :) Duktig han är lilla Amos!

Lillsiss sa...

Han kan ju faktiskt peka ut MOSTER oxå ibland! ;)