Sidor

tisdag 24 juli 2012

Fint hemma & SM i freestyle!

Efter att Niklas ha klippt gräs och röjt på gården och jag organiserat om bland blomstren ser det ju faktiskt riktigt snyggt ut!  


Vacker rosbuske från mamma!








Ikväll har jag hunnit med ett fint träningspass med alla tre hundarna. Det var varmt och riktigt jobbigt ibland, både Tia och Pixie hade svårt med både koncentrationen och uthålligheten. Innan jag ens plockat ut någon hund ställde jag ut en ruta med sågspån och med risk för att skita i det blå skåpet skickade jag Ugly Bob (Obans nya smeknamn ;) och döm om min förvåning när gossen rusade rakt in i rutan, så rent och fint att jag fick ett hallelujamoment :)

Jag och Tia har kvalat in till SM 2012 i freestyle :) Det går av stapeln i januari 2013 på My Dog-mässan i Göteborg. Återstår att se om vi fixar det... Tävling om två veckor och hon känns bra men hennes tolerans mot stora krav är en evig balansgång.



2 kommentarer:

Jessica sa...

Kul med SM!! Ni måste ju se till att vara med nu, ni är ju så duktiga! :)

Anonym sa...

Hemtrevnad är ett ord som sällan sägs, men det är vad dina bilder berättar. kom bara ihåg orosgenen ta inte för dig för mycket!
Rehabiliteringen går långsamt och tyvärr inte komplikationsfritt men jag mår ändå skitbra och trivs med min vårdarinna och mitt sjukläger.
Sköt om, hälsningar Offan!