Sidor

söndag 17 juni 2012

Jag, Amos och hundarna har tillbringat helgen i Viksjö hos mormor och morfar då Niklas har haft Aikidoläger och ändå inte varit hemma. Jag var mycket väl medveten om att det finns massor av projekt hemma att ta itu med men jag ångrar inte ens sekund att jag regelrätt sket i dem - tre dagar av finaste familjen gör så gott för själen att jag känner mig som en ny människa :)


Inte helt fel att promenera här eller hur? :)


Det lilla trollet Karin & den glada clownen Oban ...


Karin påstår att hon har fastnat i blomstret
och det gör ont ;)


Ett stycke punkterad boll - check!

Pappa var barnvakt till Amos under fredagen medan jag jobbade några timmar extra på Djurkompaniet och det är svårt att tro att Amos för några månader sedan tyckte att morfarn var lite läskig och grinade varannan gång de träffades! Nu slänger han sig om halsen på honom direkt!
Junie har också varit med oss i helgen och vi hoppade lite studsmatta ...









Lilleman testade också studsmattan!



Junie är så söt så man vill äta opp henne
- och jag ser ut som någon varelse tagen ur Twilight
så blek och glåmig som jag är!


För övrigt har vi ätit gott naturligtvis! Mamma överträffar ju sig själv varje gång, men jag måste säga att söndagsmiddagen slog allt på länge: hemmagjorda älgfärsköttbullar, potäter, hemgjord gräddsås och hemgjord lingonsylt... Mmm! Och det bästa av allt är att jag fick med ig en matlåda till jobbet imorgon! Stackars Anna kommer bli grön av avund :)
Hon hade också gjort älgfärsfrikadeller och älgfärssås till Amos och när jag pulade in det i frysen kände jag mig plötsligt stormrik!
Tyvärr har jag helt varit utan lukt -och smaksinne från i torsdags till imorse, livet blir verkligen mycket gråare på en gång... Iallafall när man en gång haft ett! :) 


Tia och Oban har haft ett uppdrag i helgen; att jaga bort grannens katt som kommer några gånger om dagen för att mucka med Cash, mamma och pappas kastrerade hankatt. Idag lyckades de jaga upp honom i ett träd och Oban den galningen tog naturligtvis sats och försökte klättra efter! Han är helt galen den hunden, han ger en så många skratt om dagen med sina tokigheter. Dett väger väl upp alla de gråa hår han också ger en... ;)


Veckan som kommer går i planeringens tecken! Mamma och pappa firar trettioårig bröllopsdag på midsommardagen och så måste vi sätta oss ner och försöka få en översikt över det kommande året. Niklas har fått ett nytt jobb och kommer vara bortifrån i tolv veckor, det kräver sin agenda! :D
Syrran och Magnus firar sin första bröllopsdag även dem på midsommardagen! Det är svårt att tänka sig att det redan är ett år sedan jag dansade som en galning på deras fest i förhoppning om att kanske ruska om ungen så han fick fart ut! Då var han beräknad tre dagar senare - och tog två veckor till på sig. Och det stämmer ju - Amos har verkligen inte bråttom med någon än idag! :)


På midsommardagen 2011
Frisk, stark, glad och förväntansfull :)





4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka härliga bilder, direkt ur minnet för mor och far också! Vi känner oss uppfyllda av samvaron med övrig släkt och vänner, barn och barnbarn hela långa helgen. igårkväll satt jag i soffan som en zoombie och tomglodde på TV:n, då kom sista pusselbiten in, som missade festen på torsdagkväll; Kristin och Karin var ute och cyklade, och kom in och fick en glass:)
Tack för en görmysig helg!
Kram fån mommen och moffan

Anonym sa...

Lät som en bra helg. Nu har jag stängslat altanen och bäddat rent i gästrummet inför " 12 veckors vistelsen " ;-) Kram moster

Anonym sa...

Nog löse dä säg mä båna å dä sûm ä bära vi kom åt dä datum då han fär.
Jäg ä då int orolen.
Haä å lev gûtt!
Offan!

Linnea sa...

Åh Angelika, jag blir så glad i själen av att läsa din blogg och se på dina underbara bilder, jag saknar er så fruktansvärt mycket! Det ska bli så himla roligt att få träffas snart men det grämer mig lite att jag inte får vara med när lilla Amos fyller ett år!
Hoppas ni får en fin midsommar! Massor med kramar!!