Sidor

torsdag 7 juni 2012

Bissibissi!

Morfar lär Amos räcka ut tungan!

Det blir inte många timmar över på kvällarna de dagar jag jobbar sedan arbetspassen ändrades till tio timmar om dagen... Gräset växer snart över huset och dammet lagras på hög i fönsterblecken :)
Men idag har det varit en ledig dag! Imorse tränade jag på SBK med Jenny och hennes flock, dock något disträ och okoncentrerad. Sedan firade vi Wilma på hennes treårsdag med grillat och en gudomligt god hemgjord Hello Kitty-tårta! :)
Nu i denna ljuva sommarkväll åkte jag och grannen och barnen ner till Blomsterlandet för att inhandla något till våra väglådor, tyvärr tycker jag att nästan allt de hade var i så dåligt skick! Tråkigt! 








Hua, så fönstren ser ut! Jag måste verkligen se till att få fingrarna ur och tvätta dem nu om det blir finväder snart ...







Världens finaste lilla blöjrumpa! <3
Amos har naturligtvis varit en raring hela kvällen och hängt Theodore (grannens åttaåring) i hasorna med blicken, han är ju så rolig som pratar och gestikulerar hela tiden! Efter en dag med kalasbarn och frisk luft somnade han gott och relativt tidigt, skönt för päronen som får kvällsfika i lugn och ro. Tänk att man kan vara så förälskad i sin egen unge! Allt han gör är bara så jävla gulligt att jag dör! ;) Elva månader kan han klappa händerna, göra slängkyssar, vinka, räcka ut tungan om man säger "blääää", ta sig åt huvudet om man säger "vojne, vojne", härmas om man hostar (eller om hundarna morrar) och sörplar man ur sitt glas säger han "aaaah" efteråt :) Han har börjar försöka dra sig upp på saker och går ganska bra om man håller honom i händerna, men annars är att dra sig fram på mage fortfarande det populäraste sättet. Hans enda ord är MÄH som han säger femtioelva gånger per dag!
Nu är han också klippt för femte gången i sitt liv ;)


Denna helg kommer att tillbringas på jobbet för min del och däremellan motionera hundar, äta gott och slappa framför dumburken. Nästa vecka är det lite semester med aikodoläger, student och personalfest inbokat!

2 kommentarer:

Linnea sa...

Men du är ju expert på fönsterputs nu! det går ju på 5 min att fixa ;)

Anonym sa...

Ja, det är något visst med denna årstid. Allt ska ske och helst samtidigt och på en gång. Jag har till stora delar levt ett något hektiskt liv men jag tror aldrig jag varit så berörd av stressen som nu, trots pensionär och alltid ledig. T.o.m svårt att hinna kolla bloggarna!
Ha det gott och sköt om!
PS. längtar till fredagen.
Offan!