Sidor

fredag 27 april 2012

Thank god it´s friday!

Imorse fick jag och Amos "oväntat" besök av Morfarn som skjutsat mormor till tåget. Vi blev alla lika glada, hundarna, Amos och jag! Tyvärr är han ju en väldigt upptagen pensionär och åkte hem alldeles för tidigt :)


"Vi har trååååkigt, vi vill gå uuuut"...


Nya favvon är smaklösa rån. Äntligen har han lärt sig att
"behärska" dem, för bara en månad sedan kunde han
inte äta utan att sätta i halsen HELA tiden... 


Eftersom mitt humör inte är på topp och jag har lite svårt att "behärska" mina hormoner :) tog det lång tid innan jag fick ändan ur soffan och ta med flocken ut på gården. Amos fick mellanmål i vagnen medan hundarna röjde (jag tror Tuva kommer vara halt imorgon med tanke på de vurpor hon gjort idag ;) Vädret hade lite svårt att bestämma sig, ena minuten strålade solen och andra så hotade regntunga moln. Men det var hyfsat skönt i luften så medan Amos sussade gick jag lös på häcken med saxen, den måste tunnas ut litegrann... Eller ja, ganska mycket faktiskt och jag hann bara halva på en timme! Pjuh!



Vilka fotomodeller!

Fullt ös ELLER medvetslös är Tuvas motto! :)

Titta vad vacker hon är!
Alla goldenägare borde gå lös med saxen
såsom Malin gjort (jag är oskyldig!!!)

Skruttan!

Dags att damma av minsann...
 Jag stod ett tag och funderade på vad som behövs göras på gården och det är en del! Förutom att ta fram och rengöra trädgårdsmöblerna ska vi ge trädäcket en rejäl makeover, samt byta ut det trasiga plasttaket! Jag måste ställa iordning grillhörnan och rensa rabatter och de stora krukorna på döda slemmiga växter...
Jag hade ju förhoppningar på att satsa på trädgården den här sommaren men nu när det kört ihop sig så med jobbet så får det väl ligga på is igen :( Jordgubbslandet måste bli omhändertaget och slyn ska hållas efter bättre i år, annars är det inga stora planer! Jag såg en fin idé om att plantera i gamla barnstövlar, det ska jag prova! :)


Älskade lilla barn - du är fantastisk!!

Tänk vad härligt att det är ljust klockan tio på kvällen nu! Som jag har längtat efter detta!
Jag tog Amos i vagnen och gick en sväng runt Sundsbruk med hundarna i kvällssolen, så härligt! Amos somnade ögonaböj och sover fortfarande, trots att jag bökade av honom ytterkläderna och stoppade ner honom i sängen istället, annars är han ganska lättväckt! Kanske en idé att göra rutin av det?? :)


Nu ska jag ta och uppdatera hundarnas träningsblogg!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag märkte aldrig av några hormoner även om jag väl vet hur det kan bli då, men då Amos lade sig att sova såg jag liten anledning att vara kvar, särskilt då jag saknade verktyg.
Jag lovar dock att komma åter men då med el-väskan.
Ha det gott och sköt om!
Varma kramar, Offan!