Sidor

måndag 16 april 2012

Nu äre klippt!

För tredje gången på nio månader åkte saxen fram! :)
Pappan är väl inte överförtjust, han försöker leva ut sin dröm genom sonen ;) Men jag tycker han är mycket finare i kort hår och eftersom jag är den som har makten över allt så blev det kort, hihihihi... 


Före ...


Och efter! :)



Dock behöver vi finslipa lite, det sticker ut lite långa hårstrån här och var... 


Idag var vi på Birstacity med mormor och gammelmormor och hängde dem i hälarna när de shoppade både kläder och IKEA. Gammelmormor bjöd som vanligt på lunch, tack snällaste goaste finaste mormor <3
Jag shoppade ingenting faktiskt. Man känner inte för att gå lös med stålarna när Niklas ringer och säger att det där med att laga bilen den här gången kommer gå på minst fem och ett halvt tusen *grååååååt* Vi som nyss köpt en dator för massa pengar. Jag blir så hiskeligt rasande! Och så tänker jag på familjen som förlorade alla sina ägodelar i branden igår - och skäms. 





Myser med mormor! 


Haha, min mormor blir nog arg om hon ser att jag
lagt ut en bild på henne - hon avskyr att vara med
på kort och dessutom när hon äter! :)


Smarriga choclate chip cookies till mitt och Mari's HUS-möte ikväll! 


Dessa fina blomster pryder vårt köksbord - tulpaner
från mammis och vårblommor som Niklas (!!!!!) plockat
på sin, Amos och hundarnas promenad igår!


Mari och jag la en platsliggning innan hon åkte hem till ön och Oban försökte kliva opp :) Det var ju bra att jag äntligen fick säga åt honom att det inte är tillåtet, för han har ju aldrig gjort det på träning, bara på tävling. Det gör mig såklart mer nervös för lördagen, men jag orkar inte bry mig mer idag :) 


Den här dagen för nio år sedan körde jag upp och fick min frihet! Ett körkort betydde att det på en gång blev mycket lättare att ta sig från "hålan" och in till stan. Dessutom underlättade det när man jobbade extra på Horny Berg... förlåt! jag menade såklart Hornöberget ;)
Jag hade dessutom en EGEN BIL som jag fått av pappa! En fulblå Golf, lastbilsreggad och diesel om jag inte minns fel. Vi kallade henne Pussywaggon, mina kombosar och jag :) Hon gick som en klocka och tog oss överallt, två fram och en under "gömma-sig-för-polisen-filten" som Annica sa, bakom gallret, hahaha! I bandspelaren hade vi Grease och Eminem. Det var tider det!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men herregud, ungen har mer hår än jag! Fast det säger ju inte så mycket förstås...
Sötare pojk finns i alla fall inte!

Puss och kram från moster Kristin

Anonym sa...

Kommentar från Hålan!
Nog är det konstigt att pojken inte ska få behålla håret, han är ju i alla fall söt i sitt långhår till skillnad mot gammel morbrorn. Upplys gärna morbrorn om detta. Han ser ju ut som nån båtflykting och ska representera såväl familjen som en arbetsplats.
Jag tror det ligger i de kvinnliga generna på den här sidan att vi ska ha kort eller inget hår alls. Carina är ju på mig också nu och då och ska klippa.
Ha det gott! Offan!