Sidor

tisdag 17 april 2012

Fisksoppa på Malandsvägen ikväll!

Idag har vi varit på babysång - det är så kul! Det bästa på hela halvtimmen är "trollens vals" då man dansar tätt, tätt med barnet och sjunger med. Amos lutar sin lilla mjuka mun mot min hals och sjunger med han också. Då smälter man ihop till en liten pöl kan jag säga!
Det snöade ordentligt men vi gick hemifrån en timme innan för att vara i god tid. Vi var i så god tid att vi hann gå en omväg och plocka upp Hanna och Elwira också! :)

Hemma igen påtade vi på i köket; kokade fisksoppa, bakade baguetter och komponerade ihop lite barnmat. Amos och Yasirah hjälpte till att... stöka ner. Soppan blev jag inte nöjd med, nästa gång kanske. Efter maten åkte vi ut till Sjöräddningsbåten för att leverera några flytvästar som Niklas lagat och passade på att handla på ICA Alnö - där slank det ner en liten godispåse i korgen. Det kan jag behöva, PMS-monster som jag är. *mutter* Jag fick även ett hjärnsläpp där på ICA-parkeringen! Jag fick panik och tänkte att shiiit, tänk om Maria kommer och hämtar valpen nu, när vi inte är hemma! Och vart var valpen när vi åkte, stängde jag in henne i buren eller?? Så kom jag till sans, Maria hade ju redan hämtat henne, för ca 1,5 timme sen. Håhåjaja...
Vår fina volvo har ju gått och blivit trasig och väntar på reparation men världens snällaste Malin & Ante har lånat ut sin ena bil till och med onsdagkväll så Niklas kan ha jour fram tills dess iallafall - hur snällt är inte det?! HJÄRTA!


Gottigott!


Amos stjälpte till!

Nu är det dags att gå och lägga sig. Hundarna har fått stått tillbaka lite idag, bara busat på gården på förmiddagen och varsitt pass nu på kvällen; Tia fick ett spår med två apporter som hon fixade men det kändes rörigt och osäkert och inte alls speciellt bra. Oban fick ett uppletande med tre saker varav en var nergrävd under snön, en upphängd i en buske och den tredje var en plastsked. Plastskeden var nog det svåraste han träffat på hittills! Stackarn, han är helt slut nu :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Soppa var också min önskan för några dar sedan, och jag och morfars fick den allra godaste svamp soppa av min söta fru.I går fick jag av mig önskad gräddstuvad lever, med tre portioner som följ och sen en skön "paltkoma".
Ja, jag förstår att du smälte till en pöl. Det kan jag göra utan att han sjunger för mig. Gogubben.
Vi har fortfarande mycket snö kvar, hård snö som håller att gå på så kom du gärna hit och lufta dina hundar, jag mätte 70cm mitt på o skottad väg uppe på Majaån. Du får också hämtning om så önskas.
Kramar till er alla, Offan!