Sidor

måndag 9 april 2012

Ett påskägg kommer lastat -

- med kräksjuka och snöfall! ;)


Jamen vilken kaotisk helg! Vi hade tiggt barnvakt av mamma och pappa lördag till söndag för att gå ut och svira med våra vänner - på varsitt håll, men såg också fram emot en liten sovmorgon med tillhörande lyxfrukost. Tji fick vi! Det började redan vid påskmiddagen med illamående och ingen matlust, sedan fick jag stanna efter vägen hem och "lufta strupen" och vid nio låg både jag och Niklas i full magsjuka. Tur att vi hunnit hem och inte bestämde oss för att vara kvar i Viksjö och förpestat deras kväll! Och att Amos var i mamma och pappas vård så vi kunde sjuka oss ordentligt :)
Fram till mitt på dagen på söndagen låg vi tills vi fick kraft nog att åka till Viksjö och hämta hem skrutten. Då hade pappa redan varit sjuk sen morgonen och det var mammas tur :) Nu fick jag ett sms att även kusin insjuknat! Usch och fy och tack och lov att det är över!


Jättegullig present från Mommen i påskägget!
Den fick genast jobb som napp-hållaredare :)




På Neavita hos mormor och morfar lär man sig massor av nya saker, bland annat att klappa i händerna! Nu går utvecklingen i rasande fart - Amos kan leka tittut, göra ljud med munnen (klappa med handen mot den), sätta sig upp från liggande och säga "tä"! Är han inte en helt fantastiskt smart unge så säg! ;D Han säger också "mamamamama", dansar och diggar till musik så fort det spelas någon (radio, telefon eller leksak spelar ingen roll!) och så har jag för första gången sett rädsla hos honom! På soffryggen ligger det mjukdjur och ikväll visade han tydligt att han tyckte både "fisheye-hunden" och "angrybird-grisen" var läskiga! Plutten <3


Klappiklappiklapp!


Sjunger till Kenny Rogers på TV:n!

Idag har det väl ändå varit söndag? En härlig sådan!
Jag fick en snöig promenad med kräken imorse och då kändes det att man vänt ut och in på magsäcken dygnet innan. När vi kom tillbaka var jag nästan knäsvag och darrig - puh! 
Men jag passade på att städa övervåningen och planera veckans storhandling då Niklas också var hemma idag så man kan få avsluta det man påbörjat ;) 

Lite kvällsmys - lyssnar på Michael Jackson och JLo
på mammas telefon. Han sitter och vaggar och håller
telefonen helt andäktigt, ännu bättre är det om skärmen är
på och lyser! Stackars sönderstrålade unge!




Nu på eftermiddagen tog jag hundarna till SBK och tränade med Linnea, en lyckad och otroligt rolig träning! Nu är de så jävla trötta, ett mycket bra betyg på deras dag tycker jag :)



1 kommentar:

Anonym sa...

Påskägg ska ju innehålla överraskningar men nog va det onödigt med kräk sjuka.
Ha det så gott och töm fler kameror om du har.