Sidor

onsdag 14 mars 2012

Biteline West & fina väninnor!

Igår lyxade jag och Amos till det med att gå på restaurang och äta! Det gjorde vi tillsammans med smarta, goa, fina Elin som är uppe på besök och den snygga tvåbarnsmamman Cilla och Tuva. Vi jobbade ju tillsammans på Biteline (för hundra år sedan?) så vi bestämde för att testa deras nya ställe i Nacksta; Biteline West! De får absolut högsta betyg! Och då är inte jag ett dugg partisk för är det någonting jag är jävligt le så är det panpizza och tacos :) Buffébordet var gigantiskt och superfräscht med massor av rätter och grönsaker att välja mellan. Priset är helt klart överkomligt också, tror det var 85 spänn! Personalen var väääldigt tillmötesgående och vi blev till och med bjudna på äppelkaka :) Jag kan verkligen rekommendera stället, mycket plats om man har barnvagn också.




Jag har haft lite småpanik den här veckan, har så mycket som ska fixas hela tiden. Men nu börjar jag se ljuset i tunneln! Jag kan inte ha flera projekt samtidigt, jag blir så stressad, jag vill gärna avsluta ett innan jag drar igång ett annat. Men nu åker skodan imorgon (hejdå skrothög) och inbjudningskorten blir nog klar innan helgen och kursplaneringen till min "freestyleförberedande/trixkskurs" är också klar! 


Imorgon kommer också lilla Yasirah. Japp, ni läste rätt! Ännu en hund i hushållet!
Dock inte våran tack och lov. Det är min vän Maria som behöver hjälp med den lilla några dagar då hon jobbar. Yasirah är en saluki :) Vi träffades idag och coolare valp får man leta efter, att ha kelpievalp var ju som att leva i kaos i jämförelse. Undrar om skenet bedrar? Jag tänker på whippetvalpar som ser så beskedliga ut... Men de är djävulsyngel kan jag lova! Särskilt i flock! 
Och då undrar ni säkert varför jag tar på mig ännu ett "projekt"? Men lilla Yasirah är min medusin förstår ni. När hon är här så måste jag och Amos vara hemma och påta på. De dagarna kommer vi ägna åt att leka på gården med hundarna, kanske dansa och sjunga litegrann, äta spännande mat och lära oss nya saker. Inte ut och flänga på den ena brukshundklubben efter den andra eller handla eller hälsa på eller vad som helst. Hemmadagar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Offan säger: Det där med att hälsa på det ska vi nog bli två eller snarare tre om. Du har inte fått pojken bara för att ensam få gosa med honom, man ser ju vad mammig han redan blivit. Och vi vill inte ha en Jon till. Kul att ni kom ut och att det var en så positiv upplevelse. Mamma var också ute i går, men på jobbet.
Ha en god dag och var rädda om er!