Sidor

fredag 10 februari 2012

Thank god it's friday!

Trots att det är fredag är det ingen kulinarisk upplevelse som serveras ikväll, det är så illa att jag inte ens tänker skriva vad det är :) Men vi satsar stort på efterrätten istället som ikväll ska intas hos Linnéa & Jonas inne i stan. Mysigt! Hundarna får stanna hemma den här gången, men de har nyss varit på långpromenad igen så de är nöjda. Jag är också nöjd som först fick en härlig morgonpromenad i skogen då Niklas hade tagit ut flex och passade på att morgonmysa med Amos. Sedan drog jag vagnen på skoterspåret (ja, inte en av mina bästa idéer direkt) så svetten lackade! Men så många timmar utomhus gör en så gott och jag känner ny energi inför jobbhelgen! Sen är jag så glad över att Nikki verkar trivas så bra. Jag vet ju hur knuten hon är till Linnea så jag trodde hon skulle vara döolycklig, men hon passar in jättebra! :)


Morot -& palsternackspuré är en favorit!

Och när Amos äter sitter två trogna
vid hans stol och vääääntar...
...på att något ska ramla ner.


"Dannmommen" (gammelmormor), mommen och "moppan"
kom på eftermiddagsfika så jag fick surra av mig lite.
Tycker nästan synd om folk som kommer hit, de lär ha
ont i öronen när de åker hem av min pratsjuka :)



Moppan han är rolig han!


Hundarna får nu nöja sig med att ligga på rygg
i bäddarna och gnaga ben :)

1 kommentar:

Mormor sa...

Jag låg och tänkte på honom i går kväll innan jag somnade så jag rakt låg och småskrattade av minnet på Amos go skratt. Vi längtar nu till nästa tillfälle.
Varma kramar