Sidor

onsdag 8 februari 2012

Så var även den här dagen till ända! Inte klokt vad tiden rinner iväg. Niklas har kommit hem från sin lilla affärsresa så familjen är samlad igen - så skönt, det här med att elda är inte riktigt min grej. Jag får hjärtklappning och adrenalinpåslag så fort det fräser och sprätter ur den förbaskade kaminen. 
Idag kom mina två systrar, Camilla (eller Halilla som Junie säger) och flickorna hit till Djävulsdalen för att härja på Drakborgen några timmar. Naturligtvis tog jag tillfället i akt att lämna Amos i deras vård och åka på ridhusträningen i Färsta med Obelibob. Nog för att han är himla lättsam Amos men det är verkligen en lyx att få koncentrera sig 100% på träningen och inte hela tiden ha ett öga på att Amos har det bra. Tack så hjärtligt mycket för barnvakten!
Det är nu man börjar inse hur värdefullt det faktiskt är med barnvakt. Vi måste åka tio mil tur och retur för att lämna honom hos mamma och pappa eller någon av mina systrar. Kärmor och Niklas bror med familj bor i Enköping och farfar med fru i huvudstaden. Det är inte så "bara" att åka och lämna honom :) 


Jag frågade Junie om hon inte kunde "gapa som om hon skulle ta en
stor tugga av bullen" och det kunde hon ställa upp på.
Så hon satt sådär; pillandes på bullen och gapade,
 precis som jag bad om :)




Vad ska vi göra imorgon då?
Linnea kommer och lämnar Nikki för att sedan åka en vecka till solen. Jag & Amos ska ta sovmorgon och så ska jag väl planera vad vi ska ha med oss för något på knytiset på lördag. Fredagkväll ska vi till Linnéa&Jonas och så ska jag ju jobba båda helgdagarna. Jag undrar hur jag kommer orka med tanke på att den här veckan har varit fullproppad med aktiviteter :) Åjustja, jag börjar ju nollsexnollnoll på söndagmorgon. Snaaaaaaaaark!

2 kommentarer:

Kärmor sa...

Åh min älskade raring!! Det värker i mitt hjärta att jag inte finns i närheten så jag kan vara barnvakt när du vill och ofta! Men jag kommer snart och då får du passa på.Love you 3

Anonym sa...

Är det långt att åka till Viksjö kan du ju alltid höra av dig så hämtar vi honom. Dä ä int like langt härifrå.
Kram Offan!