Sidor

fredag 24 februari 2012

Nu går det undan! Amos tar sig fram som en virvelvind (nåja)! Han rullar som en målsökande robot och hittar på det ena buset efter det andra. Tyvärr har han en förkärlek till kakelugnsredskapen, vilka är jättetunga och hänger på en ställning som han lätt kan dra över sig. Och när jag flyttade dem till ett annat rum rullade han efter :) 

Idag är det äntligen fredag igen! Jag har längtat och längtat efter den här fredagen hela veckan, jag är i stort behov av att sitta och tomstirra på TV:n, vräka i mig chips och kura ihop mig med Niklas och Amos under filten. Men först ska vi storhandla, min son och jag, helst innan alla andra gör det :) Sen ska hundarna få sig en promenad (den enda för idag, nu ska de få ha trååååkigt tills imorgon!) och kanske vi ska överraska Niklas mormor med en semla? 

Imorgon är det tävling! Det ska bli fantastiskt roligt med så många ekipage och fina priser! Jag hoppas det kommer mycket publik så vi kan få den här sporten i rullning någongång. Tia vill inte alls vara med på noterna och tar till alla knep att slippa undan, nu är hon plötsligt rädd för pilatesbollen... Jag blir så trött. Men jag hoppas på att jag kan muta henne med lövbiff och ha dötråkigt fram till träningen... Pixie är ju egentligen inte startklar överhuvudtaget, men vi ska gå in på plan och lattja och se det som en nyttig träning!
Och på söndag är det lydnadsettan med Obelibob, han är duktig och redo som vanligt! Jag tänkte åka upp till Färsta ikväll med våra priser och passa på att leka lite med honom i ridtältet en kvart så han har varit där en gång tidigare iallafall. Hoppas vi hamnar över strecket så vi kan lägga det bakom oss och fokusera på spårapellen vi är anmälda till i maj.   

Imorgon kommer också min vän C och hennes lilla knodd upp för att umgås och stötta oss! <3


Under bordet, under trappen, under golvlampan...


Eller under matbarerna...


Grejar lite bara ...

Tur att det har snöat litegrann den här vintern iallafall så jag har rört på mig på så vis. Det har blivit så dåligt med rejäla promenader på sistone :( Har jag Tuva är det lek på gården som gäller då jag inte tycker jag får ut något av att bråka med tre hundar (Oban osäker mot mötande, Tuva rädd för sin egen skugga och Tia envisas med att hon inte behöver gå i koppel...) på promenad. Visst blir jag svettig, men jag blir också på dåligt humör och ledsen. Och nu när det är så mycket tävling går mina barnfria kvällar åt träning och bara rastningsrundor. Igår offrade Niklas sin träningskväll åt att jag fick ta en långpromenad i Linnea & Lillys sällskap, skönt!  



1 kommentar:

Anonym sa...

Detta är ändå bara en stilla föraning om vad som komma skall, vänta du till han kan gå! Han är i alla fall glad på bilderna, och då blir ju en annan också lite glad. Om du tycker att du får för lite motion kan du komma hit och snöröja, mätte djupet i går till 97,5.cm. Har dock haft turen att lilla Karin har varit mig behjälplig.
Varma kramar till er alla och sköt om!
Offan!