Sidor

måndag 6 februari 2012

Måndag!

Imorse pep det en lampa i skodan när Niklas skulle åka till jobbet så han fick ta volvon istället. Det gjorde mig "strandsatt" här hemma tills han kommer hem igen, alltså blev mitt besök hos min fina arbetskamrat och hennes bäbis flyttat till en annan dag. 
Så istället har jag gjort - absolut ingenting! Mitt favoritgöra :)
Nä, jag har faktiskt dammsugat och försökt ordna med lite papper till freestyletävlingen. Ikväll ska vi ha möte och fixa det sista som PM, kartor och planering av ringen och lokalen. Skönt att kunna "lämpa över" det på Hanna sen som ska vara tävlingsledare och bara koncentrera mig på träningen, jag ska ändå starta två hundar så jag kommer inte vara kontaktbar pga nervositet på tävlingsdagen :) 


Jag var visst tvungen att göra upp ett par ägg
som bästföre-datumet närmade sig på :)


Vad skönt med lite milt väder efter den här smällkalla helgen! -29 grader var det i lördagskväll när jag åkte från årsmötet i Matfors och -32 hade mamma och pappa haft en morgon hos dem ute i Viksjö. -25 har väl varit det kallaste här i Maland, men det räcker för att hundarna ska blir två -och trebenta :) Det går ju till och med att träna utomhus vilket jag och Therese ska orka oss på ikväll efter mötet, med mindre än tre veckor till tävling har vi ju litegrann att slipa på. 



Bankabanka!

Ujuj, vad det slamrar! :)


Stackars Oban lider här hemma! Inte direkt av att Tia löper, utan av att han måste sova SJÄLV! Han är som en igel på oss, tränger sig in mellan soffan och vardagsrumsbordet på våra fötter, står med huvudet halvsovandes mot min vad när jag står vid diskbänken eller tvingar sig ner i korgen bredvid Tuva de dagar hon är här. Han har somnat med huvudet instoppat i min toffel flera kvällar i rad och hans blick suktar efter keeeeeeeeeeeel, så är det någon som vill ha en knähund några dagar är det bara att hojta till! :)










Nej, dags att skrapa ihop någon middag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

I dag känns det som man kan gå i bar överkropp där ute -7.gr Märkligt hur fort man vänjer sig vid kylan.
Av korten att döma tror jag inte Amos blir någon cymbalist i alla fall.
I går var jag på JV. och skotta-de taken klar. Älgen hade gått i mina fotspår sen tidigare. Undrar om dom tyckte jag tog korta steg? Dom har ju något längre och fler än mig.
Ha det gott och sköt om!
Varma kramar Offan!

Anonym sa...

Jag förstår Oban, jag gillar inte heller att sova ensam - hellre då en varm hund på fötterna!
Bessamatten :)