Sidor

fredag 3 februari 2012

BRRR!

HUA - nitton minusgrader är inte att leka med när man är van att kunna vara utomhus utan vantar. Fördelen när det är hiskeligt kallt ute så brukar det blir varmare inne (?), men igår så blåste det ju också så fastän elementet i badrummet var uppdraget på högsta gruvade man sig för att sätta ner ändan på porslinet. Iiiiih!
Hundarna får nöja sig med att röja på gården. Som tur var är Tuva här idag så hon och Oban kan gå bananas, jag törs inte låta Oban och Tia leka för det går så fort om de väl bestämmer sig för att bli intima :) Det är min skräck just nu - att jag som förvirrad småbarnsförälder råkar glömma dem i samma rum utan tillsyn.Som tur är följer ju Oban mig i hasorna mest hela tiden.  
Att ta en promenad med vagnen idag känns inte lockande, det är alldeles för kallt för pojkvaskern! Jag måste investera i en Voksipåse eller liknande, jag tycker inte lammfällen håller tillräcklig värme, speciellt inte när det blåser. 

I onsdags blev vi intervjuade av Dagbladet! De ville göra ett litet reportage om freestyle till sin bilaga (kommer ut den 25:e) och vi vill ju mer än gärna synas :) Eller vi och vi, jag hade praktiskt taget tvingat dit de tjejer som haft med sporten att göra. Jag får väl tyvärr erkänna för mig själv att intresset för freestyle är ganska obefintligt  nu, det är i stort sett bara jag och Lisabeth som vill tävla. Hoppas det blir fler intresserade ekipage i framtiden, men jag förstår de som endast har en hund att tävla med, då satsar man hellre på en sport där det finns lite mer tävlingar i närheten :) Det är egentligen lyx att ha två hundar i tävlingskondition så man har chansen att lära sig både om olika sporter och hur olika hundar kan vara i träning och inlärning. 
Klass Arena lånade faktiskt ut lokalen gratis till oss i den timmen just för att stötta freestylen som behöver ett uppsving!



Idag håller vi oss mestadels inomhus i värmen!


Med SEMLOR! Mmm!

I tisdags var det ju besiktning av Skodan och jag har då aldrig på de sex eller sju år vi haft den varit med om något liknande! Jag skrattade hela vägen hem - den gick igenom. Eller ja nä det gjorde den inte, handbromsen var slut men det visste vi mycket väl - bara det att det kändes ju onödigt att fixa den innan när vi ändå visste att vi skulle få 2:or på annat. Så hade vi bara dragit åt handbromsen hade den klarat sig. Vad säger man? Man slutar aldrig förvånas. 
Nu har min rara svåger lovat att hjälpa oss med den innan den faller isär alldeles <3 Man ska utnyttja medan man kan som han sa :) Skönt och slippa lägga det på pappa också (som vi ber om allting annat :)

Men gud vad skönt med fredag! (Säger hon som är hemma hela dagarna) :D

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det är bara att gratulera! Säg till i god tid före nästa besiktning skall jag skriva ännu mer negativt om den så går den säkert rakt igenom.
Här är mycket kallt i dag -27,4.gr i morse plus en ordentlig nv. vind. Besöket till postlådan för tidn. var snabbt avklarad. Jag inhandlade en ny snöräv i förgår och använde den för första ggn. i går att skotta taket på scen på JV. Skaftet var dock av så vekt material att det vek sig hela tiden och att efter blivit riktat lika många ggr. gick det av och jag fick avbryta och fara hem. Det var bättre förr.
Varma kramar till er alla i vinterkylan!
Från den alltid småjävlandes Offan!

Jessica sa...

Man kanske, eventuellt ska överväga att ta sig ut på tävlingsbanan (freestyle) med den där pudelskraken... Hon är ju trots allt ganska duktig. Till skillnad från Mister Hopplös som du råkade få ha på kurs ;)
Vi får se om några månader hur mycket hon minns!

Jessica sa...

Man kanske, eventuellt ska överväga att ta sig ut på tävlingsbanan (freestyle) med den där pudelskraken... Hon är ju trots allt ganska duktig. Till skillnad från Mister Hopplös som du råkade få ha på kurs ;)
Vi får se om några månader hur mycket hon minns!