Sidor

måndag 13 februari 2012

Avrundar kvällen med apelsin/choklad-glass, mmm! 
Veckan som kommer är lika full som den förra, men jag måste ta mig tid att träna med hundarna eftersom det snart är tävling. Jag ser fram emot tävlingen mer och mer ur "arrangörens" vinkel alltså; vi har många anmälningar, bra läktarplatser, två stycken nya petnoga domare och en dignande prisbord! Jenny & Therese har gjort ett strålande jobb med att fixa priser, jag är grymt imponerad :) Tur att det finns människor som ser till att sådant blir gjort, det är verkligen inte min grej, jag är mer den administrativa typen, höh.


Igår fick jag iallafall en dos sol och frisk luft med Oban & Nikki som sällskap!






Idag var ett gäng ur O-kullen i Härnösand för att höft -och armbågsröntgen. Även Therese och hennes aussie Abbe var med så vi hade en heldag! Nu väntar vi spänt på resultatet, plåtarna såg fin ut med blotta ögat men man vet ju aldrig i förväg vad domen blir :) 
Therese har varit en ängel och hjälpt mig med Amos idag, tack! Kicki & Jenny hjälpte till på ett hörn också :)
Oban & Livan (Olivia) är fortfarande lite groggy, även om Livan uppvaktar Nikki friskt och de har den ena ridturen efter den andra. Som sagt, det enda som är värre än kåta hanhundar är kåta tikar! Inga fina damer de där två inte!
Trött liten krigare :)


Dom hade fina leksaker på Kusthöjdens Veterinärmottagning ;)

1 kommentar:

Fame sa...

Ser ut som Amos snart växt ur den där stolen, stora grabben :-)