Sidor

söndag 29 januari 2012

Freestyletävling i Kilafors ...

Ack, vilken dag vi hade igår! Linnéa, Jonas, Sam, Niklas & Amos följde med ner till metropolen Kilafors och i stort sett hade vi en himla trevlig dag :) Eftersom Tia löpte fick hon tillbringa större delen av tiden i bilen men var ju desto mer taggad vid uppvärmningen (som var utomhus). Vi hade startnummer allra sist på dagen så jag hann se hela klass ett och en bit in på klass två. Det var väldigt många duktiga ekipage i ettan som hade program långt mer avancerade än de kanske behöver. Bollnäs HU hade fixat det himla bra trots en liten lokal och stämningen var på topp hela dagen! 
Vårat uppträdande gick inte alls som jag tänkt mig tyvärr. Tia var som sagt väldigt taggad utanför men så fort vi kom in i lokalen gick hon ner sig och det hela slutade med att hon var helt utan fokus, vägrade utföra vissa kommandon (som snurr??! till exempel) och låste sig trots att jag två gånger riktigt försökte få igång henne. Nej usch, jag är inte alls nöjd med prestationen, men desto mer taggad inför vår tävling i februari. Nu ska jag pressa henne med obekväma trånga lokaler, applåder och tvinga henne att utföra momenten trots att det är jobbigt. Jag tycker programmet är glatt, fastfyllt, humoristiskt och medryckande (iallafall förra veckan då det fungerade ;) men domarna tyckte nog inte det var klass tre-kvalité och trots alla missar kunde de lämna jättebra kommentarer att bygga vidare på!
Linnéa filmade men den är redan kasserad, det är verkligen ingenting som ska finnas på nätet :)   
Mer om själva tävlingen skriver jag om på träningsbloggen (kelpiekräken).




Oban är iallafall stormförtjust
i priset vi fick :)
 Idag är det söndag och vilodag. Vi pysslar på med grejer som att klippa håret, bada, kanske tvätta litegrann, åka och handla och Niklas ska väl träna ikväll. Jag tänker äta upp resten av chipspåsen och kolla på Så Ska Det Låta :)
Tia har bäddat ner sig i lådan under trappen och Oban gör inte särskilt mycket väsen av sig heller, han är helt slut efter att ha tillbringat dagen med Malin, Ante och alla deras flickor igår. 




Eftermiddagsluren ...


Amos skötte sig exemplariskt igår! Sov och åt och åkte bil i fem timmar utan värre protester. Han är jordens finaste unge absolut :D

1 kommentar:

Anonym sa...

Vet du; jag tror att det var nyttigt för er båda med den där svackan, det känns alltid mer sporrande sedan att ta nya tag. Det SKA gå!
Kram "Offan"