Sidor

tisdag 3 januari 2012

En dag i hemmets lugna vrå ...

Imorse bestämde jag mig för att kliva upp lite tidigare än vanligt :) Samtidigt som gubben i huset faktiskt. Om jag ska få Amos att somna tidigare på kvällen måste jag nog vända tillbaka dygnet själv också :) Jag har alltså hunnit med massor idag, jätteskönt. Jag har lekt med Amos, klippt hundarnas klor, ammat, tvättat och hängt två maskiner, faktiskt tagit en svettig promenad i snabbt tempo för konditions skull, ammat igen, ätit själv, tränat inomhus med hundarna och upptäckt att det fattas en stor del i Tias program (tid där jag inte har några rörelser), dammsugat, ammat igen och igen, badat Oban, pluggat kelpie, med mera, med mera... Nu ligger världens goaste kille i min famn och myser. Jag ska plocka fram lite kvällsfika tills Niklas kommer hem.



Hundarna är faktiskt nöjd med dagen
även om det inte ser ut så på Oban :)


Fördelen med duschkabin är att man kan stänga
in dem och hämta lite leverpastej som belöning!
Jag blev illa tvungen att bada Oban - han luktade
definitivt inte rosor. Jag är lite skraj för att få massa
hundhår ner i den där kabinen, det blir så lätt stopp
i den, men nöden har ingen lag. Nu doftar han
iallafall gott av citronsåpa och är fluffig som en
chowchow (nåja).




Koncentration på hög nivå!
*pillapilla*






Amos önskar sig ett trumset när han
flyttar hemifrån! :)




Imorgon ska jag & Amos åka till Bosvedjan och hjälpa Niklas mormor med diverse grejer, sedan ska mammagruppen barnvagnsmotionera tillsammans om vädret tillåter. Jag förstår inte folk som tycker det är långtråkigt att vara mammaledig, jag har fullt upp mest hela tiden! :D

2 kommentarer:

Ingela, Zeb, Indy sa...

Nä hundhår gör inga underverk för avloppet. Huvva!

Anonym sa...

Kom ihåg att luktar hunden citronsåpa kommer den med all säkerhet att rulla sig i något med annan doft så fort tillfälle ges. Koncentrations bilden påminner om en annan ung dam för ett antal år sedan.
Här ute på glöa skottar vi bara tung blöt snö hela dagarna. Men det blir fasta och hårda backar att åka fjärtlapp på.
Mor jobbar natt och Jon är hos Kalle så gubben är ensam och alena i huset. Tror Jag?
Sköt om och lev väl!
Kvadruttelmorfarn!