Sidor

tisdag 17 januari 2012

Amos har blivit så himla go! Han kramas och lutar huvudet mot våra och på mornarna vill han gärna somna om med sin lilla hand i mammas eller pappas <3 Det känns som hjärtat smälter och rinner ner i magen och man vill bara krama honom hårt, hårt, men han brukar protestera då... :)
I pappas famn kan man sova tryggt!

Förra veckan förlustade vi oss, jag och Amos, medan pappan slet för brödfödan. Vi var bland annat på babylekis på Drakborgen med mammagruppen och fikade gott, snackade skit och bytte erfarenheter. Babylekis brukar oftast besökas av snäppet äldre barn men nu ska jag se till att ALLA mamma/pappalediga kommer! :) 



Jag kommer inte riktigt ihåg om han var på
gång att nysa eller om han bara spexade :)


Sockersöta Simone ...


Eftersom pappan jobbade långt ner i söder så tog vi hundarna med oss och huserade hos min syster och hennes familj några dagar. Otroligt mysigt att få umgås med henne och ungarna mer än bara några ynka timmar. Vi åt några påsar Polly, ammade och glodde på film. Kristins barndomskompis Katrin kom förbi och bjöd både på lunch och efterrätt, lyxigt värre!


Amos & Karin delar fåtölj framför
morgonens barnprogram. Gulle!

 Vi sov en natt hos mormor och morfar också på Neavita och jag åt så jag storknade som vanligt! Stek, rotsaksgratäng och rödbetor med chevréost! Jag har fått pippi på rödbetor, det är så jääävla gott. Med mig hem fick jag hemgjord getost så i helgen ska jag lyxa till det med någon fin köttbit (om det finns något gott på Citygross, enda stället man kan köpa bra kött här i närheten som inte kostar multum) och gratinerade rövbetor... ;)


Amos myser hos mormor!


På fredagen var det kalas i Ramsås utanför Härnösand i min lillasyster och hennes familjs nya hus. Fjorton personer var vi med barnen om jag minns rätt (och fyra hundar) och det var inga problem att rymmas! De fick ett staket av oss i inflyttning -och födelsedagspresent :) Det var en sådan trevlig afton med prat och lek och lite slagsmål då Oban var tvungen att visa sig på styva linan mot Rock som vanligt. Tråkigt för honom som förvisas då. Jag lekte kurragömma med Junie och Karin så jag blev alldeles svettig, men kul var det, älskade ungar!





Mormor/bonusmormor är superpopulär!


Åh min fina, fina familj,
ni är det bästa jag har i
hela världen!! <3


Den här veckan har vi varit på babysång och det var verkligen över förväntan! Jättekul och jag längtar redan tills nästa tisdag. Vi ska på Drakborgen även den här veckan, men annars ligger fokus på att träna med Tia inför tävlingen nästa helg. Jag har fått PM:et och jag kan säga att nervositeten slog ner som en bomb! Jag har aldrig förut tävlat inför domare som själv tävlar (förutom Yvonne Öster på HUND2011, tror jag) utan det har varit utbildat "vanligt" hundfolk "bara". Nu är det tre av Sveriges största namn!! Shiiiiiiiit!

1 kommentar:

Anonym sa...

Känslan är ömsesidig kan jag lova. Vi går ju alltid och tänker och pratar om er barn och barnbarn och visst var det en skööön helg, sen att äta gott tillhör bara livskvalitet.
Sköt om och var rädd om er!
Varma kramar till er alla!
Kvadruttelmorfarn!