Sidor

söndag 18 december 2011

Ja, se det snöar ...

Det händer en herrans massa i våra liv, men jag finner inte riktigt motivationen att skriva i bloggen, speciellt inte då alla bilder man tar är brusiga, suddiga eller helt enkelt för mörka. Får man önska sig en lite tuffare kamera av tomten? Jag vet att inte allt har med kameran att göra utan att det är den som håller i åbäket, men man kanske blir liiite mer inspirerad av nya knappar och funktioner :)

Jag ser fram emot julen! Vi ska bo i Viksjö över helgen och trängas i mamma och pappas lilla villa, myyysigt! Det är sådana gånger man är extra, extra tacksam att det är kelpies man har och inte leonberger ...

Amos växer så det knakar, han blir längre och charmigare och är helt enkelt världens bästa unge! Vi är så vettlöst, huvudstupa förälskade i honom så det är löjligt <3
Vi brukar säga att hade vi vetat att det var så här underbart att ha barn hade vi gjort det tidigare. Då brukar folk börja skruva på sig och hosta och le lite överseende... "Vänta ni bara", liksom :)







1 kommentar:

Anonym sa...

Att folk skruvar på sig kan bero på flera orsaker, alla barn är inte en Amos, vi hade t.ex. en som hette Angelika. Inte somnade hon sött när hon blev trött, bara så där. Han kommer i en framtid att kräva allt större utrymme, uppmärksamhet. Går , upptäcker, plockar nyfiket med upptäckaranda, bajsar i badvattnet (som en viss liten dam gjorde), kliver ner i badvattnet med blöjor och allt, när det inte går fort nog (som en viss liten dam gjorde).Ni har allt en hel del att se fram emot. Men det ska du veta att allt som händer är fort nog bara minnen, och dom är värd vilket besvär som helst. Man lagrar dem och suger på dem i resten av sitt liv, för det kan vi vara överens om att BARNEN ÄR DET BÄSTA VI HAR, också enda anledningen till varför vi finns här. Som tur är upphör heller aldrig föräldraplikten, den blir bara angenämare. Ett av mitt livs stoltaste ögonblick var när en flicka från byn sa: "blir det besvärligt ringer vi Sören, han hjälper oss" Då kände jag att jag i alla fall hade uppnått mitt mål. Hon brydde sig inte om vilken status jag hade men visste att jag värnade om dem. Skryt; nä,ä men stolt!
Sköt om er, vi längtar och ser också fram mot julen.
Varma kramar, kvadruttelmorfar!