Sidor

fredag 11 november 2011

Men ibland är det ju gräsligt vad dåligt man uppdaterar här! Jag gör ju inget annat än dräller omkring hemma och pillar mig i naveln - precis som alla andra mammalediga gör, eller hur? ;)

Vi gör en veckans HISSA & DISSA tycker jag:

HISSA --> Det är visst inte bara jag som vill hålla på med freestyle här i Norrland ändå :) Efter att ha tillbringat större delen av torsdagen i Jenny och Thereses sällskap känner jag mig riktigt, riktigt taggad inför freestylen och har börjat lära in lite nya grejor på Tia, blandannat att hon ska hoppa upp på ryggen på mig. Nu måste jag dubbelkolla allt innan jag bygger klart något program om vad som är tillåtet och så nu för tiden, jag är ju helt ringrostig när det gäller tävlingsregler. 

DISSA --> Norrland. Bakåtsträvande, tröga och tråkiga norrlänningar! Tänk att jag måste åka minst trettio mil för att få lite inspiration för freestyleträning. När det kommer till de andra äldre grenarna i hundsporten finns det alltid någon med längre erfarenhet och högre ambitioner, men när det gäller freestyle, heelwork och nästan så jag får räkna in agilityn där också - får man sitta och glo på några youtubefilmer för att försöka få något nys om vad som händer inom sporten och hitta en chans att utvecklas, iallafall ett litet steg! :) 

Ville ...



Gizmo ...
(Aussie Action's Opal)


Therese & Abbe tränar "slalom" ...


Ibland hinner man faktiskt prata om annat än hund när man träffas, typ barn ;) Hälsar man på hos Jenny blir man erbjuden te som aldrig serveras och så får man gå omkring i långkalsonger ... ;p Hos Linnea och Therese någon kilometer bort får man däremot kaffe kokt i panna och (som bebis) får man bajsa i tant Thereses knä!

Vincent ...


Vincents grejor var roliga tyckte Amos
och visar sin koncentrations-min.
Visst ser han intelligent ut så säg!


Vincent har hittat sina fötter ...
Den här fredagen har jag städat huset och därefter haft min mammagrupp på besök. Tiden rinner iväg när man pratar om snorkråkor, gråter till minnet av sin fantastiska förlossning och har tre bebisar som sympatigråter för att den fjärde faktiskt är ledsen. Vips! så var det middagsdags och när alla var utanför dörren slängde jag ihop en tacogratäng som inte alls blev så god som den brukar. *surar*
Amos har varit en solstråle hela kvällen naturligtvis, mannen ligger utsträckt med en Alladin-ask på magen och hundarna har fått varsitt rejält ben. Vad mer kan önska för "fredagsmys" liksom?

Inga kommentarer: