Sidor

tisdag 29 november 2011

Kameratömning ...

Nu har vi sjukstuga på Malandsvägen. Niklas mår tjyvens med rinnande näsa, huvudvärk och feber och jag själv har också känt mig lite krasslig, men det gick över på några minuter :) Amos mår som vanligt strålande, han har tur pojken som ärvt mitt fantastiska immunförsvar! Och vem har egentligen tid att vara sjuk när man måste passa världens charmigaste lilla gosse?

Nu när dagarna börjar bli mörka blir det ju inte så mycket kort tagna. Jag är otroligt dålig på att trixa med kameran så jag slipper använda blixten så den får oftast ligga kvar i väskan. Men nu tyckte jag att det var dags att tömma den på en laddning. De flesta är från förra veckan då jag var i Viksjö en dag då pappa var en ängel igen och fixade hjulet på barnvagnen.

Ingela & Idalisa surrar lite...


Gölle-Karin bakar ...


Idalisa <3


Fullt hus!


Rock höll mest till vid sin favoritplats:
framför diskbänken :)
Mamma klev väl över och runt honom x antal
gånger innan hon tillslut platsade honom
en bit bort. Men så helt plötsligt låg han där
igen med ett öga fixerat vid kanten om något
skulle råka trilla ner...


Morfar & Idalisa ...


Vi har i helgen varit ute på äventyr! På lördagen var vi bjudna på Eldrids namngivning så vi packade volvon och dumpade hundarna hos vänner och åkte ner till Enköping för att först åka på middag i Kolbäck med släktingar och sedan kampa hos Niklas mamma i hennes en och en halvrummare :) Det var tokmysigt att fylla hela hennes vardagsrum med väskor, kläder, madrasser och täcken. Jag och Amos delade på madrassen och hur mycket jag än älskar den lille parveln är han inte så rolig att sova med. Tidigt, tidigt på lördagsmorgonen väckte han mig med en stenhård spark rakt på mitt ena bröst så jag resten av dagen hade en jäkla värk i det och knölen försvann inte förrän dagen därpå. Skitonge! Dessutom ålar han ju efter en så man tillslut har tio centimeter att ligga på ...


Jag måste få visa den här underbara
vattenkokaren min svärmor har!!
Visst är den vacker?!

Mysigt!

Jag kan ju säga att vår lilla namngivning för Amos kommer ganska rejält i lä nu när vi varit på Eldrids :) Vad sägs om helgrillat (!!!) lamm och eldshow? :D
Söndagen blev inte som vi planerat då pappa ringde och varnade för snöstorm så vi hade oss iväg fortast möjligt medan det fortfarande var ljust. Tråkigt, men vi fick en kopp kaffe hos Linnéa & Jonas som plåster på såren <3




Nu har jag bäddat i vardagsrummet. Vi vill inte sova med Niklas, han låter som Boromirs blåhorn när han snyter sig och väcker hela Maland. Det är inte kul att vakna på det sättet. Men här i vardagsrummet är det himla najs! Kaminen är varm som sjutton och hundarna skitnöjda över att få sova med flocken liksom. Imorgon ska jag försöka ta mig tid att träna med Oban en sväng, vi ska ju tävla i Kramfors på lördag. Hela veckan är fullproppad med aktiviteter och måsten, men jag får väl korta ner promenaden tio minuter och träna lite istället.
På söndag är det invigning för Västernorrlands kennelklubbs inomhushall i Söråker! Det ska vara lite uppvisningar, fikaförsäljning och rundturer, jättespännande! 


Godnatt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för att ni kom! :) Kram Challis