Sidor

onsdag 30 november 2011

AMOS Hårfager

FÖRE:






EFTER:




Det tog ett tag att vänja sig faktiskt! Men nu slipper man lugga honom stup i kvarten då mjölk, kräks och annat gotta inte fastnar längre :) Dessutom slipper han luggen i ögonen! Jag tycker ju också ja att pojkar ska ha kort hår, mycket gölligare. 
Det var inte det lättaste projektet. Niklas apade sig, viftade med telefonen och gjorde ljud för att få honom att vara stilla och vända på huvudet så man kom åt i nacken så det är inget mästerverk, men det duger! :)


Jag hade precis hunnit vänja mig vid snön också när det blev plusgrader och allt försvann. Igårförmiddag plockade jag fram den lilla julpyntning vi äger; en adventsljusstake att ha i sovrumsfönstret, två advetnsstjärnor och en ljusstake för stearinljus. Ho ho! Inga tomtar här inte. Jag ska faktiskt proppa en apelsin med nejlikor och hänga upp också, det luktar ju så rysligt gott! Med julstämningen på topp packade jag barnvagnen med pojk och hundträningsgrejor och kämpade mig uppför kyrkbacken i modden för att låna kyrkans upplysta parkering en stund. Men där var det rena rama Atlanten så vi fick träna på trädäcket hemma istället, gick lika bra det nu när jag varit Fixar-Frasse och ordnat belysningen där. På lördag ska ju jag och Oban tävla som sagt, inte speciellt taggad men det ska bli kul att umgås med brudarna en hel dag. På söndag är det invigning av 1:a Klass Arena i Söråker där Tia och jag ska vara en del av freestyleuppvisningen. Så det är egentligen massor att träna på och jag börjar som vanligt strax innan :)
  

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är ledsen om jag avkortade ert sydländska besök men du ska veta att jag var nöjd då jag hörde ni var i Malands hamn. Jag vell ju helst ha er härikring! Det ska väl vara näst intill straffbart att klippa bort så mycket hår på en så liten man. Men han är ju lika söt ändå.
Sköt om och kram på er!