Sidor

tisdag 4 oktober 2011

Sovmorgon och dag ute i solen!


Imorse vinkade jag av Niklas och tog emot Tuva och gick sedan tillbaka upp till dubbelsängen där Amos låg och snusade, ute regnade det och i huset var det rått och kallt, så varför gå ner till det? Jag vaknade MYCKET senare, typ två och en halv timme, av hundslagsmål på nedervåningen. Trevligt. Inte för att jag klev upp, det handlade nog om benen Oban och Tuva turas om att sno av varandra. Sen tassade någon omkring i en halvtimme och sedan slog Tuvas svans i golvet en kvart (hon ligger framför Tia och fjäskar) och sedan var det slagsmål nummer två. Då gick jag ner och stängde in Tuva i hallen och Oban under trappen och gick upp igen och latade mig en halvtimme till och ignorerade att det låg miljoner vita tussar över hela köksgolvet (från täcket i hundarnas bädd, inte från Tuva ;).  

Vid halv två tog jag pojk och fyra hundar med mig till SBK för träning. Härligt med sol, glad unge och fina framsteg i lydnaden! I bilen blev Tuva lite för hetsig då jag belönade Pixie med boll  och så var slagsmål nummer tre igång. Oban påminner om Lilly, det går bra att hetsa och bete sig oförskämt själv, men jävlar om någon annan gör det! I en ganska trång bur kan det ju hända olyckor och onödiga missförstånd, men SÅ stor är inte Volvo V70 att jag kan ha alla fyra i varsin bur :) Det är bra för Tuva att lära sig att man inte hetsar i bilen, men Obelibob är inte rätt man för jobbet, för hans skull. 
Träningen gick galant med allihopa och glad i hågen åkte vi hem med eftermiddagen ledig att tillbringa med Niklas och Amos! Alltså ska jag inte sitta kvar här nå längre!


Pixie & Tia fick röja lite efter träningen...



Sjyssta spelregler är ju kelpiens signum...
HAHAHA!

Inga kommentarer: