Sidor

måndag 17 oktober 2011

Morgonpromenad i kvarteret Maland ...

Imorse kom Linnéa och Queenie förbi och gjorde oss sällskap på morgonpromenaden. Precis som jag förväntat mig gick hundarna ihop alldeles utmärkt och jag är så avundsjuk på Linnéa och Jonas som kommer få dela tillvaron med en sådan lättsam och behaglig hund! Det är jättekul att hon kommit in i vårt träningsgäng och hon och Linnéa verkar passa jättebra ihop!


Q drog på rätt bra men hon hann
ändå inte ikapp kelpisarna ...




Min fina unge var naturligtvis också med <3


Jag brukar ju be Tia hoppa upp på saker och
Queenie var inte sen att följa efter upp på ensilage-
balarna. Är man tränad för räddningsprov så är man :)


En jättefin filt fick vi av Linnéa & Jonas också!!


Nu ska bara pojken få sova och äta en snabbis innan vi tar nästa promenad, den här gången med en annan Linnea och hennes flock. Kvällen ska jag använda till att städa och ställa iordning huset efter helgen, det är ju tvätt och disk och presenter och gud vet allt. Imorgon tar jag med mig kelpiekräken och barnet och äter frukost på SBK tillsammans med Linnéa & Queenie, för nu är KM:et ännu närmre :) Men just idag orkar jag faktiskt inte peta i något, det blir fysisk aktivitet för hela slanten - och freestyleprogrambygge :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hjärtfrekvensen börjar så sakteliga återgå till det normala och jag känner mig mycket nöjd med tillvaron. Har just lämnat ifrån mig både lilla Idalisa som nu så plötsligt stora lilla Karin.
Det sägs att man kan ha många järn i elden, men jag undrar om inte något skulle ha blivit kallt om vi har haft ett järn till den här helgen.
Nu ser vi fram mot nästa helg.
Ha det gott!
Med kramar från KvadruttelMorfar!

Renata sa...

ååhh lilla Queenie, skönt att se att det går så bra och att de trivs ihop. Blir lite känslosam.
Du får pussa henne från mig!
Kramar