Sidor

måndag 3 oktober 2011

Måndagsångest!

Måndagsångest existerar inte i detta hushåll längre tack och lov, men det är väl för att jag får tillbringa varje dag med min helt fantastiska lilla son och inte bland en massa otacksamma kunder (usch, ångesten att gå tillbaka till jobbet börjar krypa sig på iallafall...)                         Vilken härlig helg vi haft! Sköna höstpromenader, familjemys och middagar med fina vänner. Jag hade mig faktiskt iväg på en springtur i helgen också tillsammans med hundarna, över stock och sten vilket resulterade i en jääävla träningsvärk. Jag hade liksom glömt att man måste stretcha :) Jag lyckades faktiskt tvinga iväg mig på en kort tur ikväll också för att förstöra de stackars såriga musklerna ännu mer. Men jag fick ju en chokladcupcake när jag kom hem som "plåster på såren" ;) 




Snyggaste grabben på Malandsvägen ...


Ingela, Camilla, Junie & Rock var förbi idag och gjorde Birsta osäkert. Rock & Tuva härjade som bara retrievers kan, Tia höll noga koll på Rocks uppblötta foder på diskbänken och Oban lekte polis. Men allt gick bra med fyra hundar, bakning och en bäbis, jag känner mig som värsta supermamman/matten ibland! 
Igårkväll/natt gnodde jag köket i fyra timmar, inte en list slapp undan! Det känns ju sådär med tanke på fyra hundar som röjde runt här tio timmar senare... Men bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete heter det ju :) Ikväll tar jag en paus men imorgonkväll tänkte jag ge badrummet en omgång. Dumt att inte göra det på dagen tänker ni, men det går liksom på ett jehu om man bara får hålla på utan att bli avbruten (läs: Amos har somnat för natten). Imorgon tänkte jag också åka till klubben och hänga med min lilla flock, även Pixie tänkte jag tjuva med mig. 




Dagens middagstips: laxwok! Mmm!


En ännu snyggare kille på Malandsvägen!


Nej, nu har jag gått min bloggrunda och det är dags att gå och lägga sig! G'natt!

Inga kommentarer: