Sidor

söndag 23 oktober 2011

Födelsedagsfirande & klubbmästerskap!

Matfors Brukshundklubbs klubbmästerskap gick av stapeln igår och vi var en hel drös från ungdoms/träningsgruppen som deltog. Man kan säga att vi sopade mattan med resten av deltagarna ;) Resultat och foton kan man se både på Matfors hemsida www.matforsbhk.se och träningsgruppens blogg www.ungdomsgruppen.blogspot.com.

Jag är supernöjd med mina resultat! Tia fick sitt lydnadsdiplom i klass II med 171,5 poäng och Oban fick ett tredjepris i klass I med 138 poäng. Jag ska skriva mer om det på hundarnas träningsblogg; www.chokladravenochlakritsvargen.blogspot.com.

Efter att ha packat om åkte vi hem till Viksjö för att fira mig och mamma och jag fick massor av fina presenter som vanligt! :) Mamma fick en glassmaskin av oss barn och våra familjer, det ska bli så spännande att få smaka nästa gång! :) Min moster stod för förrätten (lufttorkad såndär finskinka med rostade pinjenötter på ruccolabädd), mamma för varmrätt och jag och mamma för efterrätt (lyxig marängrulltårta med blåbärsgrädde). Japp, så lyxiga middagar har vi när vi träffas! Jag drack även ett glas alkoholfritt rött vin och även om det inte är att jämföra så kändes det lite lyxigt. Jag ska dricka det som är kvar i flaskan till "PanAm" ikväll! 

Svårt att tro att min storasyster fött barn knappt en
vecka tidigare så fräsch som hon ser ut!

Rosmarinkryddad kycklingfilé med
hemodlade rövbetor och chevréost!
MMMM!




Och på den sjunde dagen vilar man...
Niklas har i och för sig varit hurtig och varit på ytbärgarutbildning på badhuset, men jag och Amos har hängt i TV-soffan och det ska jag fortsätta med tills det är dags att ge sig ut med hundarna. Niklas tycker att man ska ta tillvara på en varm och solig dag men jag är ute varje dag och idag känner jag för att slöa, BASTA! :) Att städa undan och bada kan väl räcka som dagens aktiviteter? 





Jag fick Leila Lindholms "Hello cupcake" igår
i present av mamma och pappa!
Jag har bläddrat igenom den flera gånger och
frågan är vilken av recepten man ska prova
på först! :) 

Nybadad Amos tycker tröjan
har väldigt fina mönster!

Hur blev förresten klockan redan halv tre på dagen? Då är det ju strax dags för middag och sedan iväg till klubben, as usual. Amos har precis börjat gå in ordentligt för att vända på sig! :D

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fina och stämningsfulla bilder igen Gumman! Vi har nu precis haft Marianne och Krister här på fika och Carina fick ett par jättetjusiga handskar att ha i trädgården av dem.
Urtjusig dag med sol och kav lugn sjö -6,4gr i morse.
Ha det gott och sköt om!
Kram från kvadruttelMorfar!

Anonym sa...

Rövbetor...