Sidor

onsdag 14 september 2011

Önskelista, ljuspunkter & hunddagis ...

Det är ju många saker som kommer före i prioriteringslistan, men det skulle vara rysligt roligt med en ny dator en dag! En med stooor skärm eller vad det heter och en massa kapacitet som fixar att man trixar (höh) med flera bilder - a la jättestora - samtidigt utan att tugga och knastra och flåsa ... 
Sen har jag lite fler saker på min önskelista, inte för någon särskild anledning som typ att jag snart fyller år eller så... Men iallafall:

En till stekpanna! Till exempel IKEA 365+ för 149:- Om man ska laga mat ska man ha bra grejor och nu när jag såg att det flagnade lite från en av dem vi har åkte den genast ut!

Kompostgaller! Till exempel ett kolli (4 grindar) för 99:- på Jula. Det behövs så många till att hägna in gården så jag får duttköpa varje månad :)

Ja, det var väl allt... :)




Idag har det varit full rulle på Malandsvägen 43 kan jag lova! Två golden, två kelpies och en grinig unge (ja, han har faktiskt varit grinig idag!) gör det inte lätt för en att få ihop dagen. Oban den förskräcklige tror att det är han som styr och ställer, Tia surar mest hela tiden och vaktar "sina små" mot Sam, Sam bränner tassarna på brännässlor och går omkring och gnäller i fyra timmar, Tuva springer som en furie genom hallonbuskarna med linan efter sig som hon sedan blir skiträdd för, Amos tycker inte alls det är kul att bada den här gången och visar sitt missnöje, Sam juckar på Tuva, Tuva juckar på Oban,  Sam juckar mot golvet, Amos vägrar le mot kameran när jag vill ta ett foto till tidningen ... Joråsåatt ...


Gamlingarna tar det lugnt i
vardagsrummet ...


Ungdomarna blev instängda i hallen
ett tag för att coola ner lite.


En vanlig syn på förmiddagarna:
snuttefilten över huvudet och nappen
fastkletad vid halsen ...


Jag är så förälskad i min fjäril som
jag köpte på Selångers Marknad
för ynka nittionio kronor!


Vardagsrummets inredningskrafs går i brunt och grönt
så jag blev jätteglad då jag hittade dessa fina ljuslyktor
på Ica Maxi igår. Och på tavellisten trängs tavlor på familjens
fina barn med äldre Ica-fynd :)

Jag önskar jag hade lite mer "inredningsöga" men jag får visst erkänna att det inte är min starka sida alls... När jag hittar något som jag gillar vill jag ha det utan en tanke på att det kanske inte går ihop med resten där hemma. Därför blir det aldrig så ombonat och Hus&Hem-mysigt som jag vill ha det :)


Jag har lånat Malins "fusk-furminator" och gått lös på Oban som fällt ett halvår eller mer i sträck... Dammsugaren går varm minst en gång om dagen och har han och Tuva röjt så ser det förskräckligt ut! Nu börjar det faktiskt minska med drivor och igår kammade jag igenom alla tre hundarna, detta är resultatet:

Jag fick ihop förvånansvärt mycket av Tia :)

Nu kom Niklas hem från övningen så vi ska duka fram kvällsfika, mumma!

6 kommentarer:

Anonym sa...

måste alla saker matcha ?
jag tycker att det är vackert om sakerna är olika. då blir det personligt =)
/meit

Kicki sa...

Ååå, jag vill också ha en ny dator! En STOOOR skärm...
Men som sagt, det finns så mycket på önskelistan som får gå före...

Guuud så söt han är Amos! Hur gjorde ni för att få till en med full frisyr?? Hahaha, mina ungar har knappt haft ett hårstrå före ett års ålder...

Kram på er!

Ingela, Zeb, Indy sa...

Haha, jag gillar de snopna ungdomarna bakom galler!

Jenny sa...

Haha! Vad löjligt lite hår! ska ta med lady o borsten så ska du få se på hår! Fäller mina så där lite är det inte ens värt att borsta ;)

Anonym sa...

Vilka äventyr du har gumman. Här hemma händer det just ingen ting. Har precis styckat färdig vår älg och Mor har frusit in. Anders kom med sin Toyota och jag skall se över bromsarna. Fick också tag på älgkött till Thomas och Marianne som skall styckas upp till kvällen då Thomas hämtar. Allt föll dock på plats och i dag styckning av Kristin och Magnus älg. Senare i kväll barnvakt till lilla Karin. Mor har långpass i dag. Sköt om och lev väl!
Trippelmorfarn!

Malin sa...

åh när jag läser din blogg vill jag bara krypa in i ett hörn i ditt fina fina hem och mysa. Att du inte har ett inredningsöga är inte annat än skitsnack för när jag var hos er sist så var det så ofantligt mysigt vackert i vardagsrummet. <3