Sidor

torsdag 1 september 2011

Modfälld!

Regnet öste ju ner idag när jag förväntansfullt började packa bilen inför ett träningspass på Sundsvalls BHK tillsammans med träningsgänget. Som tur var så lugnade det ner sig, annars känns det inte så lockande att stövla omkring där med vagnen.
Jag kände mig jättetaggad och på gott humör då Oban följde med upp på planen helt inställd på att jobba och med svansen glatt svajande. Även om vi kommit knappa fem, sex steg på friaföljet och har mycket plock kvar kändes det super och jag hade ju de andras granskande ögon och fick bra tips. Jag kände mig faktiskt redo att göra igenom hela lydnadsettans program! Men så kom Ante för att hämta hem sin Tuva och så fort det stannar en bil i närheten så låser sig Obibob på det och kan inte fokusera överhuvudtaget. Han blir fanimej okontaktbar och det vore ju en sak om han vaktade och sedan var det bra, men han har så svårt att släppa det så när jag tog upp honom i fotposition och gav kommando så skäller han. Jag hatar det! Starka ord, men jag avskyr verkligen det förbannade gapandet. Då är det bara att lägga bort honom och det gör mig så LESS! Det är väl bara fråga om mognad, men det tar så mycket energi att jag funderar på att bara köra freestyle tills jag tycker mig redo att ta upp lydnaden igen. Jag är trött på att ta ett steg fram och femton bak när vi kan ha kul i spåret, i sökskogen eller på freestyleplanen istället.
Ny dag och nya tag imorgon! :) 


Han är iallafall vacker som en dag!



Therese som tävingsledare, Linnéa & Tia, Linnea
& Nikki och Hanna & Yrsa.


Tur man har volvo nu så man platsar i gänget ...


Tjohooo!
Nu är det en brasa i full gång igen för det är så kyligt inomhus att jag inser att jag måste köpa mig ett par nya tofflor :) Jag skulle inte ha något emot sådana som Amos fått av fina Anna-Lena; i fleece med Pöket Laban på! ;) Eller kanske med "Bajse och Lille Kutt" som Niklas brorsdotter Freja säger. Barn är härliga! 
Nu ska jag leta fram lite goda recept på tårtor eftersom vi ska till Viksjö i helgen och fira mina syskons & Niklas födelsedagar. MYSIGT!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det enda som skulle vara godkänt om jag kom med är i så fall att det står Volvo någon stans på bilen. Men vad jag kan se av fotot är jag någonstans mellan 20 och 30 år för sent ute, eller kanske för tidigt ute. Jag gillar i alla fall din attityd nu. Jag tror också som du att Oban behöver mogna lite, mentalt. Dom är verkligen sina motpoler inte bara i kön Tia och Oban.
Ja, jag sitter och längtas på er alla och även så Mora som arbetar till 21.30.
Men medge ändå att tidiga mornar kan vara utomordentligt sköna.
Ha det gott och sköt om!
Varm kram från Trippel Morfarn!

Finamalina sa...

tänk så här... Du kunde ju haft Tuva att bråka med :S