Sidor

lördag 17 september 2011

Lydnadstävlingar ...

Inatt sov jag och Amos i gästrummet då Niklas hade planerad övning med sjöräddningen. Dock visste ingen när larmet skulle gå och eftersom den där lilla sökaren låter som en mistlur ville jag inte att Amos skulle behöva väckas på det sättet. 03:17 gick första larmet och då var det kolsvart och svinkallt... Sedan hann han bara hem för att slumra på soffan och äta frukost innan det var dags igen och nu är han på det fjärde larmet det här dygnet. Stackarna! Det är hårda övningar med bärgning och bärning och dykning och gud vet allt. Han kommer vara rätt sliten efter den här helgen men han har ändå åkt iväg utan att knorra och tycker det är kul och lärorikt. 

Jag tog med mig Amos och hundarna och åkte ut till Matfors BHK för att kolla på alla mina tjejer som skulle tävla! Det var en jättemysig dag och Amos den lilla ängeln sov mellan elva och halv tre :) Som sagt, det är inte besvärligt att vara morsa när man har en sådan snäll unge. 
Alla tävlande tycktes nöjda och jag tycker det är en underbar stämning i vår träningsgrupp där alla gläds åt varandras resultat och peppar!  
Även om alla var jätteduktiga så är jag extra stolt över Linnea och Nikki som idag tog sitt förstapris i trean och blev uppflyttad till elit! Det är riktigt bra jobbat med tanke på att hon är nyss fyllda två!

Tre finingar i solen ...


Som sagt, jag hoppas det svider
i hjärtat Linnéa att du tackade
nej till en sån här ... ;)


Psycho-Lilly plockade 162 poäng och
innehar nu titeln LPII
 :)


Om jag inte missminner
mig fick Hanna & Viggo
uppflytt ur LKII ...?


Nöjda förare i lydnadsklass 1!


Och äntligen fick de uppflytt ur
klass 3, Linnea och Nikki!
Så till våren startar de i lydnadseliten! 


Junior

Nu fick jag äntligen träffa Junior också! Tur att jag har ett hjärta av is så jag kan stå emot hans ljuvliga små pepparkornsögon :) Men nog var det frestande att stoppa han i barnvagnen och vandra visslande därifrån. Så härligt med en öppen kontaktsökande valp som är helt orädd för omgivningen och dessutom väldigt fin att titta på! :)

5 kommentarer:

Linnea sa...

Psycho-Lilly <3 =)

Anonym sa...

Hej morsan!/ kram moster

Jessica sa...

Fina bilder! Jag saknar hundträningen och alla härliga människor! :)

Hanna sa...

Fina bilder! Viggo fick sitt andra 1apris, vi jagar LPII :)

Anonym sa...

Du berättade aldrig vad det var för märke på Junior, vad det en Toyota eller kanske en grävling onge? Söt va han onekligen.
Sköt om och lev väl!
Nyfiken Morfarn!