Sidor

fredag 30 september 2011

Ikväll är Niklas på myndighetsmingel så jag och Amos har fått roa oss själva, vilket vi är ganska bra på nu :) Linnea och hennes flock har varit här och skvallrat lite så helt göralös har vi inte varit, men det ska bli skönt att ha honom hemma imorgon så vi får vara tillsammans hela familjen en hel dag! 

Jag har äntligen satt igång med ett projekt jag dragit ut på länge: uppiffning av hallen. Tapeten som är (var) där nu var grå och solkig och dessutom väldigt trasig. Träpanelen är målad i någon dassig grå och grön färg som gör det lilla utrymmet ännu mindre. Vi har inte heller haft någon vettig plats att hänga jackor eller ställa skor, så nu på eftermiddagen slet jag ut allt och började riva tapeter. Nu är ju kruxet att jag har INGEN ANING om hur man renoverar. Noll, zipp, nada koll... Jo, ni läste rätt. Men någonstans måste man ju börja och det finns ju google :) Jag får lägga ut före - och efterbilder så får ni se katastrofen, haha!   


Nybadad gosse <3


Ikväll hände en liten rolig grej! Jag stod böjd över Amos som sov på sängen i gästrummet och glodde fånigt som jag oftast gör i närheten av honom ja - och helt plötsligt som en blixt från klar himmel kom jag på att jag glömt att ge hundarna kvällsmat! Apropå ingenting! När jag vänder mig om står Tia och stirrar på mig, väldigt väldigt bestämt och hon står helt stilla. Det är inte så att de brukar få mat på fasta tider eller att jag höll på att diska skålar eller något som kunde fått mig att komma ihåg maten, utan det bara liksom POFF! När jag började skratta så springer Tia in till köket och sätter sig vid fodertunnan och väntar. Va! Hur tufft är det inte då så säg? Det är inte första gången jag kommunicerar med mina djur, det gör man ju hela tiden, man lär sig vad vissa läten eller rörelser betyder, men nu var det verkligen som om hon koncentrerat sig stenhårt på att plantera tanken i min hjärna! Herregud, TÄNK OM jag skulle glömt att ge dem mat alls - hujedamig, då kan man ju svälta ihjäl! 


Lockar, lockar...

...och ännu mera lockar! :)

Imorgon ska vi klättra på taket, äta lyxig lunch, kanske våldgästa i Härnösand, träffa goda vänner och sist men inte minst kolla på en telefon till mig (jippieee med Ior-röst). Jag tycker det är så besvärligt med touch-screen och jag drar mig för att skriva sms - något som jag annars hellre föredrar framför att ringa. Helst skulle jag vilja ha en sådan som pappa köpt --> http://www.doro.se/Produkter/Mobiltelefoner-och-tillbehor/PE615/ 
Stora knappar, lätt meny, stor skärm och bra ljud. Vad mer kan man behöva? :) Jo, musikspelare och det verkar den inte ha ... Jag kanske får skaffa en såndär ämpäträ på sidan om...


Nej, nu kurrar det i magen, dags för kvällsfika alldeles allena! Hundar och barn snarkar så gott.

3 kommentarer:

Ingela, Zeb, Indy sa...

Då var vi nog på samma fest han och jag! =)

Anonym sa...

Lockarna har han efter " gammelmoster ".. Jasså inte?? ;-)

Anonym sa...

Ja, ärum int ette gamm mostra gett e ju vära ette Morfarn. Elle?
I alla händelser ta väl vara på käraämmne, å klä'n vettit!
Trippelmorfarn, änn!