Sidor

måndag 12 september 2011

Hänt i veckan del 2 ...

I torsdags ...

... åkte jag, Amos och hundarna upp till Viksjö och stannade över natten. Jag och Ingela gick faktiskt också på husvisning! ;) Det var en gigantisk topprenoverad villa som en gång var det skeva kråkslott min farmor och farfar bodde i. Så det var av ren nyfikenhet vi anmälde intresse! Nog var det fint alltid, men jag är ju inte ett fan av för mycket vitt, svart och sterilt. Det blir alldeles för opersonligt och dött. Nu håller vi tummarna att tremänningen Ann-Helen lyckas lägga vantarna på det och ge det en egen touch.  
Mamma bjöd på fisksoppa, tapas och goda ostar och vi hyrde Harry Potter så nu måste jag ha tag i alla filmerna och helst alla böckerna också, HP-febern is in tha house! Man får ju passa på att läsa medan man har tiden :)
 
Amos har haft ett snack både
med gammelmorfar och morbror...


Och så har han naturligtvis myst med mormor!


Hundarna röjde som vanligt ...




I lördags ...


... fyllde Niklas mormor 80 år och hade kalas. Tre timmar senare fick vi bada Amos och schamponera hans fjuniga lilla skalle två gånger för att bli av med de vidrigt tunga parfymerna från alla tanter. Usch! Det hjälpte tyvärr inte helt :(
Vi fick iallafall god mat och fika och träffa familjen lite <3


Niklas fina mormor!



Status måndag ...


Jonas och Linnéas goldenherre Sam är här på kolla till och med torsdag så det är fullt hus. Om Tuva kommer i veckan får jag väl börja betala någon slags skatt till kommunen för mitt "hunddagis" ;) 
Förutom att jag tänkte försöka mig på att bära Amos i bärselen en sväng i skogen med hundarna ska vi skjutsa gamla moster Ingrid till tåget och sedan pyssla på hemma. Den här veckan ska inte bestå av lika mycket fläng som förra och det stora projektet blir ordentlig rum-för-rum-städning av huset. Kan behövas vill jag lova ...






Hundarnas träning är jag ju ganska laddad för också. Det är därför Tia är hemma igen. Då jag får ta sådana pyttesteg med Oban för att inte krascha hela paketet igen så kände jag att jag måste ha någon hund att få jobba på ordentligt med igen, för att inte tappa den möjlighet att utvecklas som jag har nu när jag också har tiden och inspirationen. 





Nu gnölar min son från soffan så det är väl dags att servera lunchen!

4 kommentarer:

Malin sa...

Jag har några av de första filmerna... Kom o fika en kväll och ta med dom hem sen. <kraamen.

Anonym sa...

Återigen fina bilder.Undrar hur värden och Viksjö ser ut då Amos nått Morfars ålder.
Sköt om
Kram från trippelMorfarn!

Ingela, Zeb, Indy sa...

I LÖÖÖÖÖÖV Harry Potter!!! =)

Jessica sa...

Jättefina bilder! Han är så himla söt lilla Amos! =)